عصر خودرو

تفکیک صنایع بزرگ به خرد راهگشای آینده اقتصاد

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی گفت :تفکیک صنایع بزرگ به صنایع خرد و مستقل سازی علاوه بر کاهش هزینه ها و اشتغالزایی ماندگار باعث ارتقای اقتصاد می شود .

تفکیک صنایع بزرگ به خرد راهگشای آینده اقتصاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی گفت : اشتغالزایی در صنایع بزرگ با ماندگاری بیشتر و در صنایع کوچک با کاهش هزینه همراه است با توجه به شرایط موجود و میزان سرمایه و اقتصاد کشور باید این روند را به گونه ای پیش ببریم که هم بحث ماندگاری و هم کاهش هزینه در صنایع وجود داشته باشد.

    رجایی با اشاره به مزایای تبدیل صنایع بزرگ به کوچک تر گفت: با اجرای طرح تفکیک صنایع بزرگ علاوه براین که می توان درمدیریت و نظارت موفق باشیم هم چنین واحدهای کوچک با مستقل شدن به سمت خودکفایی رفته و بازار خوبی را در سطح بین الملل برای افزایش صادرات به دست می آورد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت:‌ به تبع با مستقل شدن و خودکفایی واحدهای تولیدی صنایع با رویکرد اقتصاد مقاومتی مشکلاتی مانند بیکاری ، تورم ، رکود اقتصادی ر رفع خواهد شد .

    رجایی با اشاره به این که با شناسایی مناطق محروم و ناکار آمد و  راه اندازی واحد تولیدی بسیاری از معضلات اقتصادی رفع می شود، افزود:‌ با  مطالعه دقیق و برنامه ریزی مناسب می توان این واحدها را در مناطق محروم که بازدهی مناسبی در اقتصاد ندارند احداث کرد که  علاوه بر ارتقای بخش صنعت و اشتغالزایی این مناطق را از نظر استراتژیکی و اقتصادی ارتقا دهیم تا مشکلات معیشتی مردم آن منطقه نیز بر طرف شود .

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی در پایان گفت :‌یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان در بحث ارتقای صنعت انجام دهیم بخش خودروسازی است که تا حدودی در موضوع هایی مانند لوازم یدکی ورود پیدا کردیم و به جایگاه خوبی در این رابطه دست یافتیم بنابراین در تمام صنایع می توانیم با رویکرد بهتر گام های موفق تری برداریم.

    برچسب ها