عصر خودرو

نبود مدیریت درست عامل ناکارآمدی طرح رونق اقتصادی

عصر بازار- یک نماینده مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در یک نگاه اجمالی ایران نسبت به کشورهای دیگر بیشترین آمار را در ارائه لایحه ها ،‌مصوبات دارد اما مهمترین معضل ما نبود مدیریت و اقدام مناسب در اجرایی کردن این طرح ها است .

نبود مدیریت درست عامل ناکارآمدی طرح رونق اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روح الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی  اظهار کرد: با توجه به مهیا بودن تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها برای تقویت اقتصاد در عرصه های مختلف   کشاورزی، صنعت ، نفت و گاز، گردشگری امانبود برنامه اجرایی ، مدیریت مناسب و به ثمررساندن نقاط قوت از مهم ترین معضلات موجود در کشور است .

    وی ادامه داد: در هفت سال گذشته مقام معظم رهبری با تدابیر خاص خود نقشه و الگوی مناسب برای تحقق اقتصاد سالم را به مجلس و دولت ارائه دادند ولی دولتمردان تا کنون اقدام خاصی را انجام ندادند به همین دلیل مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل تاکید کردند.

    نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اتلاف وقت مردم در پیچ و خم های اداری و انصراف های اجباری آنها به دلیل شرایط سخت پرداخت وام ها افزود: متاسفانه بانک ها برای پرداخت وام  و تسهیلات به مردم شرایطی را تعیین می کنند که در بیشتر مواقع پای رانت ها در این وام ها نیز به وضوح دیده می شود .

    وی تاکید کرد: تا زمانی که مدیران بانکی تعهدات خود در اصلاح برنامه هایشان را به طوری جدی اجرایی نکنند از این بحران و رکود حاکم در جامعه رها نخواهیم شد و با نقص و ناکار آمدی در طرح های اجرایی مواجه می شویم .

    این نماینده مجلس اظهار داشت: اکنون کشور با مشکلات نبود طرح و لایحه های اجرایی مواجه نیست بلکه با معضل مدیریت طرح ها و لایحه و عملی شدن آنها روبروست زیرا با بررسی و مقایسه اجمالی ایران با کشورهای دیگر متوجه خواهیم شد؛ بیشترین آمار ارائه لایحه ها ،پیشنهاد ها ،‌مصوبات و طرح ها مربوط به ما است ولی متاسفانه با معضل بزرگ اجرای این طرح ها و مدیریت خوب وکار آمد مواجه هستیم.

    برچسب ها