عصر خودرو

سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری قزاقستان در صنعت نفت

عصر بازار- شورای مدیران شرکت نفت قزاقستان از سرمایه گذاری ۳۸.۶ میلیارد دلاری در صنعت نفت این کشور خبر دادند.

سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری قزاقستان در صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز گذشته شورای مدیران «تنگیزشیورایل» شرکت تولید نفت مشترک قزاقستانی- آمریکایی از افزایش تولید در این بخش خبر دادند.

    بر اساس این گزارش، این شرکت قزاقی - آمریکایی تصمیم گرفته‌اند تا در غرب این کشور جهت افزایش تولید نفت خود مبلغ 38.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

    بنا بر این گزارش، در صورت سرمایه گذاری در این منطقه نفت خیز اولین استخراج آن در سال 2020 به بهره برداری خواهد رسید و در این پروژه 20 هزار کارگر فعالیت خواهند کرد.

    مدیران «منگیزشیورایل» معتقدند: پس از نوسازی این کارخانه تولید نفت به 12 میلیون تن در سال یعنی 260 هزار بشکه نفت در روز خواهد رسید.

    «کانات بازومبایف» وزیر انرژی قزاقستان در این خصوص اظهار داشت: تصمیم این شرکت جهت ارائه چنین مبلغ برای توسعه بخش استخراج نفت قزاقستان بار دیگر وجود محیط مناسب برای انجام کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری بلندمدت در این کشور را تأیید کرد.

    در حال حاضر کارهای اولیه در مورد خرید تجهیزات آغاز شده است.

    خبر افزایش تولید و سرمایه گذاری میلیارد دلاری در غرب قزاقستان در حالی است که «شیورایل» شرکت آمریکایی سرمایه‌گذار از کاهش هزینه‌های پروژه‌های جدید در تمام شعبه‌های خود در سراسر جهان برای سال 2016 خبر داده بود.

    برچسب ها