عصر خودرو

تقسیم ۳۵۰ ریال سود سهام در مجمع عمومی چادرملو

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو(سهامی عام) روز سه شنبه ۱۵ تیر ماه با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.

تقسیم ۳۵۰ ریال سود سهام در مجمع عمومی چادرملو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این مجمع مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تشریح شرایط بازار سنگ آهن و دور نمای این صنعت گفت: با توجه به حجم زیاد مصرف سنگ آهن در کشور و فقدان نیاز به واردات این ماده اولیه معدنی، موجب بی نیازی کشور از واردات این ماده معدنی شده و بروز بحران های جهانی در عرضه و تقاضا، نوسان قیمت ها، مشکلات حمل و نقل دریایی، توقف فروش از سوی کشورهای صادر کننده و تحریم ها، تاثیر چندانی در فعالیت معادن سنگ آهن کشور نداشته، سرمایه گذاری در این بخش از اقتصاد می تواند موجب ارزش آفرینی شود.
    محمود نوریان افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد ، ذخائر سنگ آهن ایران بالغ بر 4.63 میلیارد تن است که 2.8 میلیارد تن آن قطعی است از این رو، ایران یکی از مناطق بالقوه ایجاد و توسعه صنایع فولاد است، به همین دلیل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درسالهای اخیر، برنامه های توسعه بخشی برای تکمیل زنجیره تولید آهن و فولاد را به اجرا گذاشته است .
    وی با اشاره به طرح جامع فولاد کشور گفت: در سند چشم انداز سال 1404، تولید 55 میلیون تن فولاد در سال پیش بینی شده، که تأمین سنگ آهن مصرفی و حصول به برنامۀ فوق، اجرای طرح های جدید توسعه و افزایش ظرفیت معادن تا تولید سنگ آهن به مقدار 88 میلیون تن مطابق پیش بینی های انجام شده، را می طلبد، از این مقدار تولید 77 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن (پس از تبدیل به گندله) و 11 میلیون تن بصورت سنگ آهن دانه بندی مورد مصرف قرار می گیرد.
    این مدیر صنتعی و معدنی ادامه داد: برای دست یابی به میزان تولید پیش بینی شده می بایست برنامه ریزی جهت استخراج حدود 154 میلیون تن سنگ آهن خام از معادن به عمل آید.
    نوریان با بیان این که در سال گذشته 9 میلیون و 640 هزار تن کنسانتره سنگ آهن با عیار متوسط 55 درصد تولید شده، افزود: این میزان تولید بیش از28 درصد فراتر از ظرفیت اسمی پنج خط تولید کنسانتره درمجتمع معدنی چادرملو است .
    وی ادامه داد: مصرف تولیدات داخلی برای فولادسازان نیز دارای مزیت هایی چون کاهش قیمت تمام شده محصولات فولادی، کاهش هزینه حمل و نقل و مصرف انرژی در ناوگان حمل و نقل ریلی، صرفه جوئی ارزی، قیمت مناسب و مصون بودن از بحران های جهانی است.
    مدیر عامل چادرملو، چشم انداز این شرکت را برای سال مالی آتی را همچون سال گذشته روبه توسعه و در جهت تکمیل طرح ها بیان کرد و گفت: ادامه روند اجرای برنامه های افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن بالاتر از ظرفیت اسمی، ادامۀ عملیات اجرائی طرح احداث کارخانۀ فولاد و احیاء مستقیم چادرملو با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن شمش فولاد (قابل ارتقاء تا یک میلیون و 300 هزار تن) و یک میلیون و550 هزار تن آهن اسفنجی در جوار کارخانۀ گندله سازی اردکان، ادامه عملیات اجرائی مربوط به فـاز 3 (واحد بخار) طـرح احـداث نیـروگاه سیکل ترکیبی بـه ظـرفیت 500 مگاوات و تکمیل عملیات راه اندازی نهایی آن در پایان شش ماه اوّل سال جاری، تکمیل طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان تا چهار میلیون تن، راه اندازی طرح تولید آهن و فولاد سَرمد اَبرکوه با ظرفیت تولید سالیانه 600 هزار تن فولاد خام و 550 هزار تن محصولات نورد و ادامۀ عملیات اجرائی و تکمیلی طرح تأمین آب از محل اجرای شبکه فاضلاب شهرستان اردکان و انتقال آب به مجتمع گندله سازی اردکان در دستور کار قرار دارد .
    در ادامه این مجمع گزارش بازرسان و حسابرسان قانونی شرکت ارائه شد و پس از پرسش و پاسخ سهامداران، صورت های مالی سال 94 به تصویب حاضران رسید.
    از دیگر تصمیمات این جلسه تقسیم سود سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1394، به ازای هر سهم 350 ریال بین سهامداران بود.
    یاد آوری می شود به موجب مصوبۀ مجمع عمومی فوق العاده مورخ فروردین ماه امسال مقرر شده سرمایۀ شرکت از محل مطالبات و آوردۀ نقدی سهامداران، طی دو مرحله افزایش یابد که در مرحلۀ اوّل افزایش سرمایه از 17 هزار و یکصد میلیارد ریال به مبلغ 28 هزار و 215 میلیارد ریال است که مراحل پذیره نویسی استفاده از حق تقدم افزایش سرمایۀ مذکور، در دست اقدام بوده و در سال 1395 افزایش سرمایۀ نزد مراجع قانونی به ثبت خواهد رسید.
    در مرحلۀ دوّم افزایش سرمایه از مبلغ 28هزار و215 میلیارد ریال به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال (با تفویض اختیار تحقق افزایش مذکور به هیأت مدیره) حداکثر دو سال پس از تحقق افزایش سرمایۀ مرحلۀ اوّل انجام می شود.
    اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و این شهرستان قطب فعالیت های معدنی و صنعت فولاد استان یزد است.

    برچسب ها