عصر خودرو

رویترز؛

بزرگترین شرکت کشتیرانی هند پس از ۴ سال به ایران باز خواهد گشت

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: بزرگترین شرکت کشتیرانی هند در ماه جاری میلادی ژوئیه (۱۱تیر- ۱۰مرداد) پس از چهار سال وقفه، همکاری با صنعت نفت ایران را از سر می گیرد.

بزرگترین شرکت کشتیرانی هند پس از ۴ سال به ایران باز خواهد گشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، دوران تحریم، شرکت های کشتیرانی و نفتکش خارجی به علت قطع پوشش بیمه ای مربوط به ایران، ناچار به قطع همکاری شدند، اما با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، مذاکرات مربوط به برقراری پوشش بیمه ای ایران انجام و پس از اخذ استانداردهای لازم، این خدمات دوباره برقرار شده است.

    ماه های گذشته، موانع مربوط به رفت وآمد نفتکش ها و کشتی های ایرانی به بنادر مختلف جهان برطرف شده و کشتی ها و نفتکش های خارجی نیز با اخذ پوشش بیمه ای، رفت و آمد به بنادر ایران را از سرگرفته اند و بر این اساس، بزرگترین شرکت کشتیرانی هند همکاری با ایران را از سرمی گیرد .
    وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد: این شرکت در ماه ژوئیه سال جاری میلادی پس از چهار سال وقفه، همکاری با تهران را از سر می گیرد و یک محموله نفت ایران را برای یک پالایشگر دولتی هند، حمل خواهد کرد.
    سال 2012 میلادی و در پی ناتوانی این شرکت برای دریافت خدمات بیمه به دلیل تحریم های غربی، همکاری خود را با صنعت نفت ایران متوقف ساخت.
    بی بی سینها، رییس هیات مدیره شرکت کشتیرانی هند (اس سی آی) گفت: سطح پوشش بیمه ارایه شده برای نفتکش های حامل نفت ایران به تازگی به 100 میلیون یورو (معادل ١١١ میلیون و 300 هزار دلار) افزایش یافته که رقمی بالا به حساب می آید و پوشش بیمه ای قابل توجهی را فراهم می کند.
    اس.سی.آی در ماه جاری میلادی، یک نفتکش به منظور انتقال نفت ایران برای پالایشگر دولتی هندوستان پترولیوم هند اختصاص می دهد.
    به گفته سینها، هنوز مشخص نیست که کدام یک از نفتکشهای این شرکت برای انتقال نفت از ایران به کار گرفته خواهد شد.
    وی اعلام کرد : اس.سی.آی افزون بر هندوستان پترولیوم، با شرکت بهارات پترولیوم و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور، برای انتقال نفت ایران قرارداد بسته است.
    « بی کی نامدئو »، رییس بخش پالایش هندوستان پترولیوم، اعلام کرد: این شرکت پس از سه سال وقفه، خرید نفت از ایران را در ماه ژوئیه 2016 میلادی از سر می گیرد، زیرا امکان دسترسی به پوشش بیمه ای برای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران، دوباره فراهم شده است.
    افزون بر این، «بی.کی.داتا»، رییس بخش پالایش بهارات پترولیوم نیز اعلام کرد: این شرکت در ماه جاری میلادی یک محموله نفت از ایران وارد می کند، اما برای این کار از نفتکش «ویتو» استفاده می کند که پرچم پاناما را دارد.
    بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود در سال مالی کنونی هند، واردات این کشور از ایران به بالاترین میزان در مدت هفت سال گذشته برسد و پالایشگران این کشور روزانه 400 هزار بشکه نفت ایرانی را پالایش خواهند کرد.
    اکنون بیشتر صادرات نفت ایران به هند، با استفاده از نفتکش های ایرانی انجام می شود.
    سینها ابراز امیدواری کرد: پایان تحریمها به افزایش همکاری تجاری میان ایران و هند کمک کند.

    برچسب ها