عصر خودرو

معدن زغال سنگ استرالیایی یک دلار فروش رفت

عصر بازار- یک شرکت معدنکاری استرالیایی کوچک معدن زغال سنگ "بلر آتول" غول معدنی ریوتینتو را به قیمت یک دلار استرالیا خریداری کرد.

معدن زغال سنگ استرالیایی یک دلار فروش رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، شرکت "ترا کام" که زیرمجموعه شرکت اوریون ماینینگ است، قرار است 80میلیون دلار استرالیا (60.10 میلیون دلار آمریکا) از ریوتینتو برای تامین هزینه‌های نوسازی این معدن دریافت کند.

    رییس "ترا کام" اظهار کرده است این معدن با وجود قیمتهای ضعیف زغال سنگ حرارتی، یک فرصت خوب محسوب می شود. این شرکت بر این باور است که در قیمتهای کنونی همچنان می‌تواند سود خوبی داشته باشد.

    معدنکاران بزرگ به دلیل پایین ماندن قیمتهای زغال سنگ در چند سال اخیر، بدنبال خلاص شدن از دارایی‌های غیرسودآورشان هستند.

    زغال سنگی که از بندر نیوکاسل استرالیا صادر می شود، هفته گذشته حدود 52.85 دلار در هر تن معامله شد که نسبت به رکورد اندک پایین 50 دلار در اوایل ماه گذشته بهبود داشت.

    معدن زغال سنگ "بلر آتول" که در اواخر سال 2012 تعطیل شد، یکی از قدیمی‌ترین معادن ایالت کوئینزلند استرالیا و دومین معدنی است که از سال گذشته به قیمت یک دلار استرالیا فروخته شده است.

    شرکت "استن مور کول" در ژوییه سال 2015 معدن زغال سنگ کک شو "ایزاک پلینز" را که متعلق به شرکت برزیلی واله و سومیتومو بود و در فاصله حدود 100کیلومتری معدن "بلر آتول" قرار دارد، یک دلار استرالیا خرید.

    رییس هیات مدیره "ترا کام" که 28 سال در ریوتینتو کار کرده است، اظهار کرد معدن "بلر آتول" 30 سال سابقه فروش زغال سنگ ارزان قیمت به آسیا را داشته است و زغال سنگ حرارتی به عنوان یکی از منابع انرژی همچنان سهم بزرگی در آینده خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، این معدنکار برآورد کرده است زمانی که کار نوسازی معدن آغاز شود، بیش از 100 نفر استخدام خواهند شد و انتظار دارد حدود دو میلیون تن زغال سنگ تا پایان سال 2016 تولید شود.

    برچسب ها