عصر خودرو

عبور تولید نفت شرکت کارون از مرز یک میلیون و ۲۵ هزار بشکه در روز

عصر بازار- تولید نفت خام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در راستای بازگشت به سقف تولید، از مرز یک میلیون و ۲۵ هزار بشکه در روز عبور کرد.

عبور تولید نفت شرکت کارون از مرز یک میلیون و ۲۵ هزار بشکه در روز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن دهان زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تولید واقعی نفت خام از میادین فعلی این شرکت در فروردین ماه سال 1391 و قبل از اعمال کاهش‌های تکلیفی حدود 995 هزار بشکه در روز بود که در حال حاضر با اتکاء به توانمندی داخلی و پس از اجرای سیاست‌های کلان وزارت نفت در راستای افزایش تولید به یک میلیون و 25 هزار بشکه رسید که این میزان تولید از مخازن تحت راهبری، فراتر از شرایط قبل از اعمال تحریم‌های ظالمانه می‌باشد.

    وی با اعلام تحقق 149 درصدی برنامه‌های افزایش تولید با دبی حدود 73 هزار بشکه در روز در بخش چاه‌های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی شرکت نفت و گاز کارون افزود: از مهمترین اقدامات مؤثر در افزایش تولید نفت خام این شرکت می‌توان به 43 مورد عملیات تعمیری توسط دستگاه لوله مغزی سیار با استقرار دستگاه فراورش سیار ((MOT)، اسیدکاری گسترده، مشبک کاری، انجام متعدد عملیات‌های فنی درون و سرچاهی و آزمایشات جریانی و همچنین افزایش و تثبیت دبی تولید 29 حلقه چاه مجهز به تلمبه‌های درون چاهی اشاره کرد.

    دهان زاده تصریح کرد: راه‌اندازی و بازگشایی واحد هیبریدی، بهره‌برداری نمکزدائی منصوری و افزایش دبی چاه‌های نمکی میدان نفتی منصوری آسماری به میزان 42 هزار بشکه در روز از دیگر اقدامات مؤثر در افزایش تولید نفت خام این شرکت بوده است.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون از دیگر اقدامات مؤثر در تحقق این افزایش تولید را راه‌اندازی فاز توسعه نمکزدائی شماره 2 اهواز بنگستان برشمرد و اظهار کرد: افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی حاصل از راه‌اندازی این واحد نمکزدایی به میزان 30 هزار بشکه در روز بوده که امکان فرآورش کلیه نفت نمکی بنگستان واحد شماره 2 و چاه‌های شرقی آبتیمور به میزان 84 هزار بشکه در روز را فراهم کرده است.

    وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی و انجام حجم وسیعی از تعمیرات اساسی تجهیزات و ماشین‌آلات فرآورشی طی سه سال گذشته، مقدمه ایجاد شرایط و ظرفیت‌های لازم جهت بازگشت موثر و ایمن به سقف تولید فراهم شد، به گونه‌ای که طی 4 ماه امکان افزایش تولید روزانه این شرکت از 780 هزار بشکه در اسفندماه 94، به یک میلیون و 25 هزار بشکه در اواسط تیرماه 95 فراهم گردید.

    دهان زاده با بیان اینکه انجام این مهم با حمایت‌ها و اخذ خدمات فنی لازم از واحدهای ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است از همکاری این واحدها با شرکت نفت کارون قدردانی کرد.

    برچسب ها