عصر خودرو

یک مسوول صنعت نفت:

روزانه ۲.۱ میلیون بشکه نفت صادراتی به پایانه خارگ ارسال می شود

عصر بازار- یک مسوول وزارت نفت با بیان اینکه نفت خام ارسالی به جزیره خارگ دو برابر شده است، از ارسال روزانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به پایانه صادراتی خارگ خبر داد.

روزانه ۲.۱ میلیون بشکه نفت صادراتی به پایانه خارگ ارسال می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، میزان صادرات نفت که در دوران تحریم به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود، در اردیبهشت ماه امسال از مرز دو میلیون بشکه در روز فراتر رفت و در خردادماه به 2.1 میلیون بشکه در روز رسید.

    بررسی ها نشان می دهد روند افزایش و تولید نفت همچنان ادامه دارد و بزرگترین تولید کننده نفت ایران یعنی شرکت مناطق نفتخیز جنوب به دنبال افزایش ظرفیت تولید است. بنابراین پیش بینی می شود در ماه های آتی میزان صادرات نفت ایران افزایش بیشتری داشته باشد.

    بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران به نقل از مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از دو برابر شدن نفت خام ارسالی به جزیره خارگ خبر داده است. عبدالرضا دبیری گفت: روزانه بیش از دو میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام به پایانه صادراتی خارگ ارسال می شود.

    وی با بیان این که 99 درصد برنامه تولید این شرکت اجرایی شده است و تلاش می کنیم تا پایان نیمه نخست امسال به 100 درصد این برنامه برسیم، افزود: تعدادی از طرح های توسعه ای واحدهای نمک زدایی نفت تا پایان نیمه نخست سال جاری افتتاح می شود و بهره برداری از این واحدها به افزایش تولید نفت کمک خواهد کرد.

    شرکت مناطق نفت خیز جنوب، بزگترین تولیدکننده نفت ایران به شمار می رود که بخش اصلی نفت صادراتی را تامین می کند. به جز این شرکت، شرکت های نفت فلات قاره و نفت مناطق مرکزی تولیدکنندگان عمده نفت خام ایران هستند.

    برچسب ها