عصر خودرو

معاون وزیر سابق ایتالیا، همکار امروز صنعت کفش

زنده شدن نام قدیمی یک کفش ایرانی با ایتالیایی‌ها

عصر بازار- معاون وزیر سابق تجارت خارجی ایتالیا گفت: ما می دانیم در دنیا همه کفشهای ایرانی را می شناسند و می دانیم سالها محصولات کفش ملّی به روسیه و مصر صادر می شد و بازار خوبی در این کشورها داشته است.

زنده شدن نام قدیمی یک کفش ایرانی با ایتالیایی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، شرکت کفش ملی یکی از شرکت‌های تولید کننده کفش در ایران است که در سال 1336 توسط محمدرحیم متقی ایروانی تأسیس شد. شرکت کفش ملی پس از انقلاب به سازمان صنایع ملی منتقل شد اما چندی بعد به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد

    این شرکت زمانی بیش از 52 کارخانه در صنعت کفش و چرم و بیش از 400 فروشگاه زنجیره‌ای کفش ملی در سطح ایران و بین 9 تا 11هزار کارگر داشت. تولیدات این شرکت به روسیه، مجارستان، لهستان، رومانی و حتی اروپای غربی صادر می‌شد.

    پس از اجرای برجام و آغاز رفت و آمد هیئت های تجاری اروپایی به ایران شرکت های ایتالیایی علاقه مندی خود به این صنعت ایران را نشان دادند. ابتدای هفته جاری هیأت ایتالیایی با حضور در گروه صنعتی ملّی ضمن بازدید از امکانات و ظرفیت این مجموعه با منوچهر صالحی مدیرعامل این گروه صنعتی مذاکراتی در خصوص همکاری های فیمابین داشتند.

    در این دیدار طرفین در خصوص زمینه های همکاری در بخش طراحی، تولید، آموزش ، انتقال تکنولوژی و بازاریابی در راستای احیاء نشان کفش ملّی و جهانی شدن به گفتگو پرداختند .

    " آدولفو اورسو "معاون وزیر سابق تجارت خارجی ایتالیا " فرانکو بالین " به عنوان کارآفرین موفق ایتالیا و موسس مدرسه پلی تکنیک کفش ونیز و همچنین دکتر ماساروی به عنوان بازاریاب نمونه اعضای هیأت ایتالیایی را تشکیل می دادند.

    اورسو حدود 8 سال در وزارت اقتصاد ایتالیا به عنوان وزیر تجارت خارجی حضور داشت.

    حرفه‌ای‌های ایتالیا برای همکاری با کفش ملّی صف بسته‌اند

    اورسو، معاون وزیر سابق تجارت خارجی ایتالیا در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: ما برای همکاری با گروه صنعتی ملّی بهترین‌ها و حرفه‌ای های ایتالیا را در صنعت کفش کنار هم جمع کرده‌ایم تا بتوانیم به افزایش تولید و ارتقاء کیفیت کفش ملّی کمک کنیم و قصد داریم به صادرات بیشتر کمک و با همکاری هم مشکلات پیش روی کفش ملّی را مرتفع سازیم.

    وی ادامه داد: در جلسه با مدیر عامل گروه صنعتی ملّی یکسری از فرضیه هایمان را معرفی و ارائه کردیم. پیشنهادات ما مربوط به آموزش، تکنولوژی و تولید بود. می خواهیم این نشان را تجاری سازی کنیم، البته این مهم زمانی تحقق می یابد که ما یک محصول خوب تولید کنیم.

    وی تاکید کرد: گرچه فقط تولید خوب کافی نیست، تولید ما باید خوب معرفی و خوب فروخته شود. هرچند طراحی مدل‌ها و مکان فروش هم خیلی مهم است.

    بزرگترین کارآفرین ایتالیا در صنعت کفش فعال است

    اورسو گفت: دکتر " فرانکو بالین " یکی از بزرگترین کارآفرین های ایتالیا در صنعت کفش ایتالیا است. او اوّلین و مهم ترین مدرسه جهت آموزش طراحان متخصصین کفش را تأسیس کرد که حالا به یک مدرسه جهانی تبدیل شده است. همچنین او موسس شهرک صنعتی " اکریب " بوده که مهم ترین منطقه در زمینه کفش است. زیباترین کفشهای جهان در این شهرک تولید می شود. می توان گفت فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها کفش‌های خود را آنجا تولید می کنند.

    ارتقاء و توسعه را اصلی ترین هدف مدیران امروز گروه صنعتی ملّی دیدم

    اورسو در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت همکاری با کفش ملی ایران گفت: سه سال است که درحال رفت و آمد به ایران هستم. در این مدّت متوجه شدم که کفش ملّی در بخشهای مختلف درصدد ارتقاء و توسعه است. از طرفی در کنار دفترما سه فروشگاه کفش ملّی وجود داردکه من هر روز عکس فیل ( آرم ) کفش ملّی را می دیدم. چند هفته پیش یک جلسه دیگر با همتایان ایرانی برگزار کردیم، در آن جلسه از من خواسته شد تا زمینه های همکاری را سازماندهی کنم که این اتفاق رخ داد تا به موفقیت نزدیک تر شویم.

    کفش ملّی توان رقابت با نشان های معروف دنیا را دارد

    وی افزود: نشان کفش ملّی را همه در ایران می شناسند، ما اینجا آمده‌ایم تا صنعت ایران به صنعتی قابل رقابت در سطح جهان تبدیل کنیم. البته ما می دانیم همه کفشهای ایرانی را در دنیا می شناسند و می دانیم سالها محصولات کفش ملّی به روسیه و مصر صادر می شد و بازار خوبی در این کشورها داشته است. کفش ملّی با کمک ایتالیایی ها قصد دارد، جایگاه سابق خود به دست آورد و صادرات انبوه داشته باشد.

    اورسو خاطرنشان ساخت: البته تحریم ها مشکلات بسیاری برای کفش ملّی ایجاد کرد امّا شما یقین داشته باشید ما موفق می شویم. آقای بالین در روسیه و چین هم فعالیت داشته است، در آن زمان این کشورها در صنعت کفش سازی عقب بودند، امّا امروز به اصلی ترین تولید کنندگان کفش تبدیل شده اند. اگر در چین، روسیه،بنگلادش می توانیم موفق باشیم، حتماً در ایران امکان موفقیت بیشتر است. چرا که در ایران هم فرهنگ غنی داریم، هم تاریخ داریم و هم اینکه ایران خودش سالها تولید کننده کفش بوده و کفشهای ایرانی در جهان مطرح است. در حال حاضر ایران صاحب طراحان خوب و قابلی در سطح بین المللی دارد و مطمئنم با همکاری دوش به دوش و وجود دانشگاه پلی تکنیک کفش ونیز می توانیم کیفیت و مدل ها را ارتقاء بدهیم .

    وی ادامه داد: وقتی می خواهیم تبلیغ یک محصول ایتالیایی را انجام دهیم، به زیبایی و اصول تولیدات آن اشاره میکنیم. ما معتقدیم علاوه بر زیبایی یک کفش باید راحت هم باشد. مطمئنم ما با همکاری شرکت ایرانی می توانیم کفش های بهتری از کفشهای ایتالیایی بسازیم. فکر می کنم موفقیت نزدیک است و می توانیم از پاییز و زمستان شاهد مدلهای جدید با کیفیت بهتر از کفش ملّی باشیم.

    فروش اینترنتی مهم‌ترین تمایل امروز مشتریان

    استفان ماساری عضو دیگر هیئت ایتالیایی در خصوص بازاریابی و فروش محصولات آینده کفش ملی گفت : برای فروش تولیدات کفش ملّی پروژه ای را به آقای صالحی ( مدیر عامل گروه صنعتی ملّی ) ارائه کردم که اگر بخواهم در مورد آن صحبت کنم، باید بگویم نظر من این است که که کفش ملّی مدلهای مختلف برای اقشار مختلف ایران تولید کند. البته این به استراتژی مدیران کفش ملّی بستگی دارد.

    برای فروش هم روشی ارائه کردم که بر اساس یک تئوری اقتصادی است. در این سیستم مغازه ها و فروشگاههای فیزیکی با وب( فروشگاههای اینترنتی ) به هم نزدیک می شوند که بتوانیم مشتریان بیشتری داشته باشیم.

    برچسب ها