عصر خودرو

در نشست معاونان صنعتی نعمت‌زاده اعلام شد

پیش‌بینی رشد ۸ درصدی صنعت در سال جاری

عصر بازار- در آستانه برگزاری روز صنعت، معدن و تجارت، معاون برنامه‌ریزی این وزراتخانه از پیش‌بینی رشد هفت تا هشت درصدی صنعت در سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی رشد ۸ درصدی صنعت در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در نشست خبری معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت که امروز (دوشنبه) در ساختمان شماره یک این وزارت خانه برگزار شد، حسین ابویی مهریزی در خصوص وضعیت صنعت در سال جاری گفت: بر اساس پیش بینی ها معمولا رشد حوزه صنعت دو تا سه درصد بالاتر از رشد اقتصادی کشور هدف گذاری می شود که بر همین اساس رشد پیش بینی شده در سال جاری معادل هفت تا هشت درصد خواهد بود.

    در ادامه ابویی با اشاره به شاخص های سرمایه گذاری و عقد تفاهم با شرکت ها و کشورهای خارجی افزود: بر اساس سیاست های کلان، شاخص هایی همچون سرمایه گذاری مشترک، انتقال تکنولوژی و تعیین حدود برای میزان صادرات محصولات تولید شده از جمله شاخص های مؤکدی است که برای بحث سرمایه گذاری و عقد تفاهم با طرف خارجی در نظر گرفته می شود.

    ابویی در ادامه با بیان این‌که مسئولیت حدود یک سوم رشد اقتصادی کشور بر دوش حوزه صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی انجام شده 35 تا 37 درصد از رشد کلی اقتصاد کشور در سال 1395 برعهده این وزارتخانه است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور برنامه‌ریزی با ارائه‌ آماری از عملکرد دولت یازدهم تا به امروز خبر داد و اذعان کرد: از ابتدای شروع دولت تا به امروز 20 هزار و 500 طرح صنعتی و معدنی، بیش از 20 درصد پیشرفت داشته است. همچنین 13 هزار و 500 طرح نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسیده است که این طرح‌ها اشتغالی معادل 230 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

    وی افزود: تاکنون 22 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری 5400 طرح صنعتی و معدنی انجام شده است که این رقم نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از 8500 طرح صنعتی که می‌بایست در دست احداث قرار بگیرد تحقق یافته است. 

    ابویی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، عنوان کرد: از حدود 150 طرح مهم ملی تاکنون 36 طرح راه‌اندازی شده است که به زودی به شکل رسمی افتتاح می‌شوند و مابقی طرح‌ها نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

    برچسب ها