عصر خودرو

کاهش سهم مالیات همدان

سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد یورویی دو کشور اروپایی در همدان

عصر بازار- استاندار همدان از سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد یورویی دو کشور اروپایی آلمان سوئیس در این استان خبر داد.

سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد یورویی دو کشور اروپایی در همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدناصر نیکبخت یکشنبه شب در آیین روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: با همکاری هیات علمی از کشور آلمان و سوئیس و سرمایه گذاری این شرکت ها نیروگاههای خورشیدی در این استان راه اندازی می شود.
    وی اضافه کرد: علاوه بر ساخت نیروگاه مقرر شده تکنیک ساخت نیروگاه نیز به استان آورده شود که در مجموع این فرایند با سرمایه گذاری 3.2 میلیارد یورو در چند سال اجرایی می شود.
    وی با ذکر اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی ناجی بخش تولید است بنابراین می طلبد مدیران اجرایی به منظور کمک به تولید یک دوره در بخش خصوصی فعالیت داشته باشد تا بهتر و بیشتر مشکلات و نیازهای این حوزه را درک کند.
    وی بیان کرد: صنعتگران بعنوان تلاشگران واقعی عرصه تولید مردانه مبارزه کرده و در جبهه جنگ اقتصادی پدافندی عمل می کنند در حالیکه می توانند با نقد کردن سرمایه سود بیشتر و سهل الوصولی را کسب کنید.
    استاندار همدان افزود: تولید کنندگان با کار و تلاش و ایجاد فرصتهای شغلی، سفره مردم را رنگین کرده و این کار آنان در نزد خدا بسیار ارزشمند است.
    نیکبخت تصریح کرد: هر مسئول و کارشناسی که چوب لای چرخ تولید بگذارد از نظر وجدانی مشکل دارد و باید پاسخگو باشد.

    *** کاهش 100 میلیارد ریالی مالیات همدان در سال جاری
    استاندار همدان در پاسخ به گلایه صنعتگران از افزایش مالیات در سالجاری توضیح داد: سهم مالیات استان همدان در سال گذشته چهار هزار و 300 میلیارد ریال بود که برای سالجاری به پنج هزار و 800 میلیارد ریال افزایش یافت.
    وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن سهم همدان از مالیات نشستی در تهران برای بررسی این موضوع تشکیل شد که در نهایت سهم مالیات همدان نسبت به سال گذشته 100 میلیارد ریال کاهش یافته و به چهار هزار و200 میلیارد ریال رسید.
    وی بیان کرد: پس از انجام توافق متوجه افزایش دوباره سهم مالیات استان شده که به مسئولان ملی اعلام کردم برای عملی شدن آنچه در نشست گذشته وعده داده شده پیش می روم.

    *** خداحافظی با مدیر دستگاههایی که تعامل خوبی با ارباب رجوع ندارند
    استاندار همدان گفت: افرادی که با تولید کنندگان و مودیان با بی احترامی برخورد می کنند را به بنده معرفی کنید چون در صورت اثبات صحت این امر با مدیر دستگاه برخورد می شود.
    نیکبخت تصریح کرد: هر مدیری با تولید کننده با بی ادبی و بی احترامی برخورد کند من وی را بدرقه کرده و با او خداحافظی می کنم.

    *** تمامی واحدهای راکد تا پایان سال فقعال می شوند
    وی گفت: از درون اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل در دو بعد ملی و استانی شکل گرفت که باید مسئولان وظایف این ستاد را برای دلگرم کردن تولید کنند بیان کنند.
    وی افزود: ستاد تسهیل بدهی های واحد تعطیل شده یا واحدی که درصدد تعطیل شدن است را استمهال کرده و علاوه بر پرداخت سرمایه در گردش مورد نیاز مالیات و هزینه بیمه آنها را تا یکسال به تاخیر می اندازد.
    استاندار همدان اضافه کرد: واحدهای تملک شده از سوی بانک ابتدا به مالکان سابق تحویل داده می شود، در صورت نبود استقبال بصورت 100 درصد قسطی به مزایده گذاشته می شود.
    نیکبخت با ذکر اینکه سود بانکی تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت 18 درصد تعیین شده است بیان کرد: سود تسهیلات بخش کشاورزی از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.
    وی اظهار کرد: تاکنون 58 جلسه در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار شده که ماحصل آن 463 مصوبه بوده است که کمیته ای این مصوبات را بررسی و تعهدات را پیگیری می کند.
    وی افزود: واحد تولیدی فولاد جعفری ملایر به 10 بانک بدهکار بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال بدهکار بود که با ارجاع پرونده این واحد تولیدی به ستاد تسهیل ملی در عین ناباوری تمامی مشکلات آن با همکاری بانکها رفع شد.
    استاندار همدان افزود: شرکت کیان کرسا نیز دوباره فعال شد و هفته گذشته این واحد تولیدی جشن احیای مجدد برگزار کرده همچنین مشکل صبا نور نیز رفع شد.
    در این آئین یکی از تولید کنندگان شهرک صنتعی بهاران شهرستان بهار که پیشتر نسبت به وضعیت زیر ساختهای این شهرک به استاندار گلایه کرده بود بعلت توجه و رسیدگی استاندار به مشکلات این مجموعه بعنوان نمونه عملی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی با اهدای حلقه گل تقدیر کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو