عصر خودرو

فضای متعادل بازار

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو متعادل با شاخص مثبت بود که در آن شاخص کل بورس نزدیک به ۹۹ واحد رشد کرد.

فضای متعادل بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران شروع متعادلی را تجربه کردند اما رفته رفته با نزدیکی به ساعت پایانی معاملات از تب و تاب بازار کاسته شد به‌طوری‌که بازگشایی نماد سایپا نیز نتوانست بازار را چندان گرم کند دیروز به مدد رشد دو نماد مپنا و سایپا در کنار نمادهای ایران‌ترانسفو و پتروشیمی پردیس، شاخص به رشد 13/ 0 درصدی معادل 99واحد رسید، به این ترتیب شاخص در پایان وقت معاملاتی به رقم 74هزار و 64واحد رسید و توانست مجددا به کانال 74هزار واحد بازگردد.

    در بازار دیروز نماد سایپا در حالی با دامنه نوسان بازگشایی شد که عملا اطلاعات شرکت تغییر جدی را برای توقف نماد تجربه نکرد و در میان شگفتی، با صف خرید بیش از 150میلیون سهمی تنها معامله 6/ 8 میلیون سهم را تجربه کرد. این امر در شرایطی رخ داد که نماد مزبور در یک ماه گذشته به‌طور متوسط داد وستد بیش از یکصدمیلیون سهم در روز را شاهد بود.در گروه بانکی دیروز اعضای هیات‌مدیره بانک ملت در جلسه فوق‌العاده خود با پذیرش استعفای علی رستگار، به اتفاق آرا هادی اخلاقی را به‌عنوان مدیرعامل برگزیدند.

    در گروه غذایی دیروز وضعیت بازار شکر مورد توجه بود جایی که بهای شکر توانست به مرز 3هزار تومان برسد،عضو هیات‌مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم شکر در چند روز گذشته با افزایش مجدد روبه‌رو‌ بوده است، گفت: نرخ این محصول در بنکداری‌ها به 3070 تومان رسیده و شرایط دریافت این محصول در بنکداری‌ها با محدودیت‌ روبه‌رو است.علی حسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: با توجه به اینکه درخصوص قیمت شکر ارگان‌های مختلفی از جمله وزارت جهاد‌کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا تاثیرگذار هستند، قیمت این محصول نوسانات زیادی پیدا کرده، همچنین به نظر می‌رسد که ذخایر استراتژیک شکر کاهش یافته است. وی در ادامه گفت: براساس استعلامی که از شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت گرفته محموله‌های بزرگ شکر در حال ورود به کشور است که این امر می‌تواند باعث کاهش قیمت دوباره این محصول شود. در گروه خودرویی دیروزدبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: اگر خودروسازان دو هزار میلیارد تومان مطالبات معوق قطعه‌سازان را به سرعت پرداخت نکنند شاهد دومینوی ورشکستگی قطعه‌سازان خواهیم بود. آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با « ایسنا» اظهار کرد: بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به 5500 میلیارد تومان رسیده که دو هزار میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات معوق است.

    وی ادامه داد: در این زمینه طرح‌های مناسبی از سوی دو خودروساز بزرگ برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در دست بررسی است که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.در گروه سیمانی نیز دبیر انجمن سیمان از موافقت معاون اول رئیس‌جمهوری با افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: تعیین افزایش قیمت و تصمیم‌گیری نهایی در جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان صورت خواهد گرفت. عبدالرضا شیخان با اشاره به مذاکرات انجام شده با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد قیمت‌گذاری سیمان به خبرگزاری فارس گفت: معاون رئیس‌جمهور با این مساله موافقت کرده و این امکان وجود دارد که قیمت‌های متعادل‌تری برای سیمان اعمال کنیم، کار کارشناسی در این مورد در حال انجام است تا با توجه به شرایط موجود طی روزهای آینده جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان برگزار و قیمت جدید سیمان تعیین شود.وی با بیان اینکه پیشنهاد ما افزایش بیش از 15 درصدی قیمت سیمان است، گفت: ولی باید کار کارشناسی صورت گیرد و طوری تصمیم‌گیری شود که شوکی به بازار وارد نشود.

    برچسب ها