عصر خودرو

شنبه ۲۴ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۵.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۱,۷۱۵ مگاوات برق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۶ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان مسیر نزولی خود را ادامه می‌د‌هد و در معاملات امروز نیز کاهش 0.6 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند نزولی قیمت پس از نفوذ به زیر 440,000 ریال همچنان پایدار بوده و افزایش حجم معاملات در بازار همراه با کاهش قیمت، اعتبار روند نزولی را تقویت کرده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، همزمان با تداوم روند کاهشی قیمت‌ها، افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار رقم خورد. بیشترین حجم معاملات در بازار امروز مربوط به سررسیدهای شهریور ماه بود که نسبت به مرداد ماه از افت قیمت بیشتری برخوردار بودند.
    به نظر می‌رسد با اتمام سررسیدهای مرداد ماه و انتقال معاملات به شهریور ماه، کاهش بیشتری در قیمت‌ها را شاهد باشیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940603 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940603 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات داشته و در برخی مواقع حتی کمی صعودی نیز بوده اما در انتهای دوره با شیبی نسبتاً تند روندی نزولی به خود گرفته و تا محدوده 434,000 ریال افت کرده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 546,000 ریال بوده که در انتهای دوره شیبی نزولی به خود گرفته و تا قیمت 530,000 ریال کاهش داشته است؛ این درحالی است که بیشترین قیمت این نماد در سال جاری 455,000 ریال بوده که پایین‌تر از کف قیمت سال گذشته است.
    در این نماد تا به امروز 368 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24/05/1394 با 307 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930603 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها