عصر خودرو

افزایش متغیرها در بورس ابوظبی

عصر بازار- شاخص ها در بورس ابوظبی بیشترین میزان افزایش را نسبت به دیگر بازارهای حوزه خلیج فارس به ثبت رساندند در حالی که شایعات بر سر ادغام دو بانک بزرگ امارات، به تدریج به واقعیت تبدیل شده است.

افزایش متغیرها در بورس ابوظبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاخص ای دی اکس در بورس ابوظبی با رشد 1.6 درصدی همراه شد و به بیشترین میزان در مقایسه با ماه آوریل رسید.

    این در حالی است که، بانک ملی ابوظبی PJSC و بانک فرست گلف PJSC با افزایش قیمت سهام همراه شدند در حالی که ادغام این دو بانک به طور قطعی اعلام شده است.

    بر این اساس، قیمت سهام بانک ملی ابوظبی با رشد 5.6 درصدی همراه شد و قیمت سهام بانک فرست گلف نیز رشد 3.2 درصدی را از آن خود کرد.

    در این بین، قیمت سهام شاخص DFM در بورس دوبی نیز رشد 0.3 درصدی را از آن خود کرد.

    چهار روز پس از این که ابوظبی در خصوص ادغام دو بانک بزرگ سرمایه گذاری خود اعلان عمومی کرد. این دو بانک برنامه های خود را برای روزهای پس از ادغام و تبدیل شدن به یکی از بانک های بزرگ خاورمیانه با ارزش دارایی برابر با 175 هزار میلیارد دلار اعلام کردند.

    به نظر می رسد ادغام این دوبانک، مسیر را برای ادغام های آتی در امارات متحده عربی مهیا کند.

    در دیگر بازارهای عربی نیز شاخص بورس عمان با رشد 0.4 درصدی همراه شد در حالی که شاخص QE بورس قطر نیز با تغییرات اندکی معاملات را به پایان برد.

    از سوی دیگر، بورس عربستان این هفته را در تعطیلات عید فطر به سر می برد در حالی که بورس عمان و کویت نیز از روز سه شنبه به دلیل تقارن با تعطیلات عید فطر، فعالیتی نخواهند داشت.

    برچسب ها