عصر خودرو

ظرفیت اسمی تولید شمش درذوب آهن اصفهان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد

عصر بازار- مهندس جلال آقابابا مدیر پروژه های تکمیلی توازن ذوب‌آهن و مدیر این پروژه ضمن اعلام این خبر گفت : ظرفیت قراردادی ایستگاه ریخته گری شماره ۵ یک میلیون تن در سال است و با در مدار قرار گرفتن این ایستگاه ، ظرفیت اسمی تولید شمش در ذوب آهن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش می یابد .

ظرفیت اسمی تولید شمش درذوب آهن اصفهان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، مدیر پروژه های تکمیلی طرح توازن ذوب‌آهن با اشاره به اینکه این پروژه از بهار 91 شروع شده است گفت : ایستگاه ریخته گری شماره 5 حدود‌12 میلیون دلار هزینه ارزی و 50 میلیاردتومان هزینه ریالی داشته است و با هدف جذب کامل چدن تولیدی در کوره بلند های این شرکت احداث شده است .

    وی با اشاره به اینکه در این پروژه 1700 تن تجهیزات نصب شده است گفت : از این مقدار ، 1300 تن تجهیزات توسط شرکت های داخلی  ساخته شده اند و 400 تن تجهیزات های تک نیز از خارج کشور تهیه شده است .

    مهندس آقابابا افزود : این ایستگاه از نوع شش شاخه می باشد و توانایی ریخته گری بیلت در مقاطع 150*150 و 200*200 را دارد که براساس محصولات نهایی ذوب آهن و نیازهای آتی طراحی شده است .

    مدیر پروژه های تکمیلی توازن ذوب‌آهن به اشاره به اینکه ظرفیت تولید این ایستگاه حدود دوبرابر ایستگاههای موجود ذوب آهن بوده ، گفت : این ایستگاه با بهره گیری از آخرین فناوریهای روز دنیا ، از تجهیز جدیدی با نام همزن الکترومغناطیس (EMS)  برخوردار است که امکان تولید فولادهای با کیفیت بالاتر را فراهم می کند .

    وی افزود : در این ایستگاه با انجام یک پروژه کوچکتر می توان ، شمش داغ را از این ایستگاه مستقیماً در نورد 500 شارژ کرد که اصطلاحاً‌ به آن هات شارژ می گویند و صرفه جویی قابل توجه ای در مصرف انرژی را در پی خواهد داشت. این پروژه در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار می باشد .

    مهندس آقابابا ، پیمانکاران این پروژه را بدین شرح معرفی نمود : در این پروژه ،‌شرکت دانیلی ایتالیا به عنوان پیمانکار خارجی و شرکت های تارا طرح ،‌ فولاد تکنیک، انرژی گستر نصیر ، کنترل ولت، ‌تامکار، ماشین سازی اصفهان، ارس فولاد  ،  و ... به عنوان پیمانکاران داخلی نقش ایفا نمودند.

    وی در انتها از همکاری مجدانه مدیریتهای مهندسی ناحیه فولاد، فولاد سازی،  خرید تجهیزات توسعه، آبرسانی و دیگر مدیریتهای یاری دهنده در به انجام رسیدن این پروژه و همچنین همکاران پروژه های تکمیلی قدردانی نمود

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو