عصر خودرو

وزیر کشور:

ریل گذاری در مسیر اقتصاد مقاومتی باید تغییر کند

عصر بازار- وزیر کشور با تاکید بر این که ریل گذاری در مسیر اقتصاد مقاومتی باید تغییر کند، گفت: باید باور کنیم اقتصاد مقاومتی یک موضوع مهم، حیاتی و کاملا ضروری است.

ریل گذاری در مسیر اقتصاد مقاومتی باید تغییر کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: نگاه فقط این نیست که چند پروژه را زودتر، ارزان تر و با کیفیت بالا انجام دهیم که البته این موضوع نیز مورد توجه است.
    وی با بیان این که آسیب جدی در حوزه اقتصاد، برنامه ریزی های توسعه و پیشرفت کشور وجود دارد، گفت: با سرعت تغییرات کنونی دنیا در حوزه های مختلف از جمله در تکنولوژی، علم و تفکرات برنامه های توسعه ای، اگر نجنبیم، نمی توانیم پاسخگو باشیم و در یک عقب ماندگی بسیار زیاد و خانمان سوز خواهیم ماند و این همان سیاه چال عقب افتادگی و توسعه نیافتگی خواهد بود.
    وی خاطرنشان کرد: با وجود داشتن منابع و ذخایر، موقعیت مهم جغرافیایی و امکانات طبیعی بسیار خوب، در تولید ثروت، خلق درآمد و پیشبرد آرمان های نظام در حوزه اقتصادی، قوی عمل نشده و این با وجود همه پیشرفت هایی است که بعد از انقلاب داشته ایم.
    جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: به نسبت فاصله ای که با افق های خود و به نسبت فاصله ای که با دنیا داریم، نیاز به یک جهاد عظیم است و این جهاد را ولی فقیه با عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند.
    وی تصریح کرد: ضروری و حیاتی بودن مساله اقتصاد مقاومتی به قدری روشن است که هیچ عقلی، علمی و مصلحتی نمی توان آن را رد کند و رهبری نیز مرتب به آن تاکید می کنند.
    رحمانی فضلی افزود: باید به عنوان یک موضوع اعتقادی و تکلیفی به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و در این مسیر نمی توانیم به داشته های خود بی تفاوت باشیم و نمی توان دم از حکومت اسلامی در دنیا بزنیم بدون آنکه پاسخ مناسب به نیازهای مردم خود بدهیم.
    وی گفت: همه مدیران کشور تکلیف دارند که در این حوزه مانند سایر حوزه ها از جمله جنگ و تحریم ها به صورت کاملا جهادی، ایثارگرانه و جدی وارد شویم.
    وزیر کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سه سال قبل در دانشگاه سمنان موضوع تغییرات اجتماعی را مطرح کردند و ما باید واقعا به این تغییرات پاسخ دهیم زیرا همه تغییرات در حوزه های علم، تکنولوژی و سایر کشورها، تاثیر خود را در حوزه های اجتماعی و اقتصادی و سایر حوزه ها نشان می دهد.
    وی تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی فقط اجرای پروژه و خلق درآمد نیست و نگاهی اعتقادی است.
    رحمانی فضلی به تعیین محورهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردمی بودن اقتصاد از دل یک اقتصاد ناکارآمد وابسته به درآمدهای نفتی درآمده و باید مردم را در حوزه اقتصادی مشارکت دهیم و از این موضوع نترسیم و البته ساختارهای غلط و نظام های ناکارآمد ما در این مسیر مقاومت می کنند.
    وی بر لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نظام های مختلف مالی و اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید به صورت عمیق در زمینه اهمیت دادن به مردم و مشارکت آنها توجه کنیم.
    وزیر کشور تصریح کرد: اگر مدیران ما تفکر توسعه و تغییر را نداشته باشند، چطور می توانند مردم را به دنبال خود بیاورند، مدیران باید راه تعیین کنند و مسیر را به مردم نشان دهند و اگر خود مانع شوند، مردم چگونه می توانند در این مسیر حرکت کنند.
    وی با تاکید بر این که باید نگاه مبنایی و اصولی به موضوع توسعه داشته باشیم، افزود: انتخاب سه استان (آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان) به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی برای این منظور بوده که راه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی باز کنیم و در ادامه آن، فرهنگ کار، تلاش، توسعه و ریسک پذیری در کشور افزایش یابد.
    وی بر ارزش گذاری بر اقدامات اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید در حوزه فرهنگ اقتصاد مقاومتی پای کار بیایند و از ظرفیت های هنری نیز در این مسیر استفاده شود.
    **** گفتمان اقتصاد مقاومتی در استانها
    وزیر کشور با بیان اینکه برای ایجاد جریان فرهنگی و گفتمان اقتصاد مقاومتی در استان ها باید کار شود گفت: تلاش می شود اولین محور اقتصاد مقاومتی را بر دوش مردم قرار دهیم.
    عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه سیمای مرکز کرمان افزود: رسانه ها در ایجاد گفتمان اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را بر عهده دارند و باید در این زمینه به صورت تخصصی اقدام کنند.
    وی به ماموریت های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اشاره کرد و گفت: بعد از طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، جلسات زیادی در دولت برگزار و موانع مسیر شناسایی شد تا رفع شوند.
    وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری و عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.
    جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه رهبری تاکید کردند که قرارگاه باید فکر و عمل کند گفت: همه اعضای دولت که در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارند، در این قرارگاه عضو هستند.
    وزیر کشور شنبه وارد کرمان شد و پیش از شرکت در این نشست از مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان در 27 کیلومتری مرکز استان بازدید کرد.
    وی در ادامه سفر به کرمان شرکت در گفت و گوی ویژه سیمای مرکز استان، نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان را در برنامه دارد.
    کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد.
    براساس تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان، این استان برای اجرای طرح ها و برنامه های این حوزه به هشت منطقه تقسیم شده است.
    طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نیز از حدود 20 ماه قبل در شهرستان قلعه گنج از توابع جنوب کرمان در دست اجراست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو