عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه؛

باید مسیر بورس از سیاست جدا شود

عصر بازار: یک گفت: جدا از مسئله تاثیرگذاری عوامل خارجی، نبود ثبات و پایداری در قوانین و مقررات داخلی مسئله اثرگذار دیگری است که باید راه‌حلی برای آن جست چراکه تغییر متناوب تعرفه‌های مختلف، نرخ بهره مالکانه محصولاتی مانند سنگ‌آهن و ... از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

باید مسیر بورس از سیاست جدا شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدجواد شیخ گفت: شرایط کنونی بازار سرمایه ناشی از سیاست‌زدگی آن است و در این زمان دولت و متولیان این بازار باید بکوشند تا مسیر بورس را از سیاست جدا کنند.

    وی افزود: با رفع تحریم‌ها عمده شرکت‌ها در حال بازگشت به وضعیت و شرایط قبلی خود هستند اما با این وجود تا جایی که امکان داشته باشد نباید به تحریم‌ها و رفع آن چنگ بزنیم.
    شیخ تصریح کرد: نباید این تصور ایجاد شود که با رفع تحریم در بازار سرمایه معجزه رخ خواهد داد چرا که با رفع تحریم تنها شرکت‌‌هایی که از بروز تحریم آسیب دیدند منفعت خواهند بود.
    به گفته وی بخشی از رکود فعلی بازار به رکود داخلی اقتصاد باز می‌گردد.
    شیخ افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی کشوری مانند چین که در جرگه بزرگترین مصرف‌کنندگان جهان است اثرات منفی را به همراه داشته و دارد .
    وی در ادامه تاثیرگذاری عوامل خارجی را مدنظر قرار داد و گفت: جدا از مسئله تاثیرگذاری عوامل خارجی، نبود ثبات و پایداری در قوانین و مقررات داخلی مسئله اثرگذار دیگری است که باید راه‌حلی برای آن جست.
    این استاد دانشگاه تصریح کرد: تغییر متناوب تعرفه‌های مختلف، نرخ بهره مالکانه محصولاتی مانند سنگ‌آهن و ... از جمله مواردی است که سرمایه‌گذاری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
    وی افزود: تا زمانی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ندانند با چه حالتی مواجه‌اند و محیط کسب و کار آنها پایدار نباشد وارد عمل نخواهند شد و به عبارتی بی‌ثباتی قوانین سهم مهلک برای سرمایه‌گذاری است.
    شیخ تصریح کرد: سیاست‌زدگی بر ضرر جامعه است و از آنجایی که همه مردم به دنبال یافتن نتیجه کار در بحث توافق هسته‌ای هستند تا زمانی که اطمینان کامل نیابند اقدامی نمی‌کنند.
    وی افزود: باید نوع مصرف مردم تغییر کند به این معنا که بخشی از رکود کنونی اقتصاد به وضعیت مصرف مردم باز می‌گردد، بنابراین اگر مصرف به سمت استفاده از کالای تولید داخل ترغیب شوند علاوه بر رشد تقاضا می‌توان به تزریق منابع مالی به تولید نیز امیدوار بود.

    برچسب ها