عصر خودرو

تکنیکالیست سرشناس بازارهای کالایی:

بازار‌های کالایی درحال تخلیه حباب‌اند

عصر بازار: این کاملا مشخص است که قیمت‌ها در بازارهای کالا در حال سقوط است. طلا، نفت‌خام، مس و نقره همگی به کمترین میزان قیمت خود در چند سال اخیر رسیده‌اند؛ و اکنون برخی تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که کاهش بیشتری هم در راه است.

بازار‌های کالایی درحال تخلیه حباب‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، والتر زیمرمن تحلیل‌گر تکنیکال بازارهای کالایی می‌گوید: در حال حاضر بزرگترین حباب قیمتی تاریخ بازارهای کالا در حال تخلیه است.

    زیمرمن می‌گوید: سقوط قیمت در بازارهای کالا معمولا هر 15 سال یک‌بار اتفاق می‌افتد اما این برای من بسیار عجیب است که محاسبات، دوره‌ سقوط بعدی قیمت را نیمه دوم سال 2016 نشان می‌دهد.

    زیمرمن در توضیح چرخه‌های قیمت در بازارهای کالا می‌گوید: این چرخه‌ها ابتدا با یک فاز خفته آغاز می‌شوند با یک روند خرید جنون‌آمیز ادامه پیدا کرده و در نهایت با فشاری از فروش هراس‌آلود پایان می‌پذیرند. این همان چرخه‌ای است که در یک سال گذشته اتفاق افتاده است. او می‌گوید: در بازارهای کالا روند کاهشی تا رسیدن به کف قیمت زمان بیشتری را لازم خواهد داشت و پس از آن افزایش قیمت‌ها دوباره آغاز می‌شود.

    رئیس تحلیل‌گران تکنیکال ICAP می‌گوید: با توجه به آنکه کاهش قیمت در بازار نفت کمتر از حد انتظارها بوده است از این رو به نظر می‌رسد نفت در 12 ماه آینده بیشترین سقوط قیمت را داشته باشد. قیمت نفت در طول یک سال گذشته کاهش داشته است و به کمترین میزان قیمت خود در 78 ماه اخیر رسیده است با این حال زیمرمن می‌گوید، به نظر من قیمت نفت طی سال آینده بین 25 تا 32 دلار در هر بشکه خواهد بود. قیمت نفت خام آمریکا در جریان معاملات روز جمعه اخیر 42.50 دلار در هر بشکه به فروش رفت.

    این تکنیکالیست در رابطه با دلایل کاهش قیمت نفت می‌گوید: برای اینکه بدانیم چرا نفت خام این کاهش قیمت فاحش را تجربه کرد باید به دوران بحران اقتصادی در سال 2008 باز‌گردیم که قیمت 150 دلاری نفت خام این پیام را به تولید‌کنندگان می‌داد که باید تولید خود را افزایش دهند. با یک نگرش بلندمدت در می‌یابیم که آن قیمت 150 دلاری عامل سقوط قیمت نفت به سطح کنونی و حتی پایین‌تر است.

    زیمرمن می گوید: برای مشاهده دوره‌ تثبیت قیمت باید منتظر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم، موردی که در حال انجام است او ادامه می‌دهد به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت‌ها و تثبیت بازار مخصوصا در مورد نفت خام زودتر از یک سال آینده رخ ندهد.

    برچسب ها