عصر خودرو

وزیرکشور:

مشکل سرمایه و پول در کشور نداریم

عصر بازار- وزیر کشور گفت: مشکل سرمایه و پول در کشور نداریم بلکه باید مدیریت منابع مالی داشته باشیم زیرا خیلی پول ها آمده و خرج شده و با بهره وری منفی آنها را به مردم تحویل داده ایم.

مشکل سرمایه و پول در کشور نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در بازدید از مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان افزود: موسسات مالی بزرگ مثل بانک ها و بازارهای سرمایه باید به سمت بنگاه سازی بروند و بنگاه داری نکنند.
    وی بیان کرد: موسسات ملی بزرگ و بازارهای سرمایه، قدرت ریسک دارند، محل اجتماع تفکر و تکنولوژی هستند و از قدرت مالی نیز برخوردار هستند.
    وی گفت: ارزش تلاش ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی زمانی که مورد تاکید رهبری است، به اندازه ای است که انسان در جهاد که می آید، باید احرام ببندد.
    جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کشور، انقلاب و آرمان های امام ما اقتضا می کند که همه برای رسیدن به توسعه تلاش کنیم و شرکت میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) نمونه مدیریت کارآمد و موفق است.
    وی گفت: شرکت میدکو به یک هلدینگ بزرگ توسعه ای تبدیل شده که مهمتر از آن، دستهای پرتوان، فکرهای توسعه یافته و انسان های ریسک پذیری است که در این مجموعه وجود دارد.
    رحمانی فضلی از اقدامات مجموعه میدکو تقدیر کرد و گفت: می توان این شرکت را به عنوان یک مجموعه موفق اقتصادی در کشور معرفی کنیم.

    *استان کرمان پیشرو در اقتصاد مقاومتی است
    وزیر کشور ادامه داد: موضوع تقسیم منطقه ای استان کرمان که به ابتکار استاندار کرمان انجام شده، اقدامی بی نظیر و خلاقانه است.
    رحمانی فضلی گفت: استاندار کرمان با مدیریت جهادی، مبتکرانه، خلاقانه و ریسک پذیر جلودار توسعه هستند و به همین دلیل کرمان را به عنوان یکی از استان های پیشرو در اقتصاد مقاومتی معرفی کرده ایم.
    وی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، وجود آقای استاندار بوده است.
    وی به موضوع تقسیم استان به مناطق اقتصادی هشتگانه اشاره و بیان کرد: در گزارش های خود این موضوع را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری منعکس خواهم کرد.
    رحمانی فضلی افزود: توسعه پایدار بدون علم، دانش، خلاقیت، ابتکار و به ویژه مشارکت مردم محقق نمی شود.
    وی تاکید کرد: باید تفکر توسعه ای را در مدیران و مردم ایجاد کرده و انگیزه بالای پس انداز، سرمایه گذاری، مصرف بهینه و بهره وری را وارد کار کنیم.
    وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر نیروی انسانی غنی است گفت: دانشگاه های استان باید در این زمینه پیشتاز باشند.
    وزیر کشور تصریح کرد: پیوند واقعی دانشگاه و بازار کار زمانی محقق می شود که این افراد به عنوان کارکنان واحدها وارد واحدهای کاری شوند.
    وی با اشاره به اینکه استان کرمان نمایندگان فعالی دارد اظهار امیدواری کرد: استان کرمان با تحقق اقتصاد مقاومتی، برگ زرینی در تاریخ اقتصاد مقاومتی کشور به نام خود ثبت کند.
    شرکت فولاد بوتیای ایرانیان (سهامی خاص) سال 91 به منظور ایجاد، راه اندازی و بهره برداری کارخانه های آهن و فولادسازی تاسیس شد و احداث کارخانه های گندله سازی به ظرفیت 2،5 میلیون تن، احیاء مستقیم به ظرفیت 2 میلیون تن و فولاد سازی به ظرفیت 1،5 میلیون تن را در دستور کار دارد.
    مجتمع کارخانه های فولاد بوتیای ایرانیان در زمینی به مساحت 451 هکتار در 27 کیلومتری کرمان قرار دارد.
    حجم سرمایه گذاری در این مجموعه حدود 40 هزار میلیارد ریال است و میزان اشتغالزایی آن به صورت مستقیم دو هزار نفر و غیر مستقیم 20 هزار نفر خواهد بود.
    رحمانی فضلی امروز (شنبه) با استقبال رسمی استاندار و جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وارد کرمان شد.
    بازدید از چند پروژه اقتصادی و توسعه ای، شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اداری، دیدار با فعالان اقتصادی استان و حضور در گفتگوی ویژه سیمای مرکز کرمان از برنامه های سفر دو روزه وزیر کشور به کرمان است.
    کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
    براساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، این استان برای اجرای برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه تقسیم شده است.
    طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی نیز از سال 1393 با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با تکیه بر توانمندی های بومی و محلی در شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان در دست اجراست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو