عصر خودرو

امسال بدترین سال برای گردشگری ترکیه در ۳۰ سال گذشته بوده است

عصر بازار- سال ۲۰۱۶ بدترین سال برای گردشگری ترکیه در ۳۰ سال گذشته بوده است و وضعیت آشفته صنعت گردشگری ترکیه هتلداران و مغازه داران این کشور را ناگزیر کرده تا فرم اعلام ورشکستگی پر کنند و در مساجد این کشور به امید بهبود اوضاع، نماز جذب گردشگر اقامه کنند.

امسال بدترین سال برای گردشگری ترکیه در ۳۰ سال گذشته بوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وضعیت آشفته صنعت گردشگری ترکیه هتلداران و مغازه داران این کشور را ناگزیر کرده تا فرم اعلام ورشکستگی پر کنند و در مساجد این کشور به امید بهبود اوضاع، نماز جذب گردشگر اقامه کنند.

    به احتمال فراوان، بعد از حمله تروریستی روز سه شنبه در فرودگاه آتاتورک استانبول، وضعیت صنعت گردشگری ترکیه وخیم تر هم خواهد شد. این به معنای افت شدید درآمدهای این کشور خواهد بود. در سال 2014، قبل از آغاز موج عملیات تروریستی در ترکیه، این کشور 34 میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب کرد، که معادل 5 درصد اقتصاد ترکیه بود. اما در سال 2015 با کاهش میزان ورود گردشگری، این رقم بر اساس آمارهای دولتی به 31 میلیارد دلار کاهش یافت.
    آدلیهان دره، رئیس اتاق بازرگانان و پیشه وران آنتالیا در این باره گفت: «سال 2016 بدترین سال برای گردشگری ترکیه در 30 سال گذشته بوده است.»
    روز چهارشنبه هفته گذشته یعنی یک روز پس از حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک، چند خط کشتیرانی از جمله شرکت های سلبریتی و وینداستار، سفرهای دریایی خود به استانبول را در بقیه ماه های سال 2016 لغو کردند. بسیاری دیگر از شرکت های کشتیرانی نیز در ماه های قبل به دلیل افزایش حملات تروریستی، سفرهای خود به مقصد ترکیه را لغو کرده اند.
    مشکل اینجاست که ترکیه در دوجبهه درگیر جنگ است، یکی در جنوب شرق کشور با شورشیان کرد و دیگری در مرز با سوریه با داعش.
    در طی یک سال گذشته، 17 حمله در 7 شهر ترکیه به وقوع پیوسته که موجب کشته شدن حدودا 300 تن و زخمی شدن بیش از هزار نفر شده است. این حملات توسط داعش، گروه پ ک ک و یگ کروه دیگر کرد به نام شاهین های آزادی کردستان انجام گرفته است.
    تامبی یحیی، مالکت فروشگاه اورتاکوی آکتاری در منطقه توریستی اورتاکوی استانبول می گوید: «البته که ما نگران هستیم. همانور که می بینیم، کسی اینجا نیست. سال گذشته تعداد گردشگر اندکی کم شده بود، اما امسال 99 درصد کمتر شده است.»
    کان کاهوه چی اوغلو، اداره کننده هتل کاس در ساحل جنوب شرقی ترکیه می گوید: «ماه های آوریل و می ماه هایی هستند که عمدتا گردشگران اروپایی، استرالیایی، کانادایی، کوهنوردان و دوچرخه سواران به اینجا می آیند... می توانم بگویم امسال تعداد گردشگر صفر بوده است، سواحل، رستوران ها و خیابان ها اکنون سوت و کور هستند.»

    برچسب ها