عصر خودرو

معامله نفت ایران؛ ۱۰ دلار بالاتر از میانگین سالانه!

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٤ ژوئن (جمعه، ٤ تیرماه) با ٧٩ سنت افزایش به ٤٦ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و٤٣ سنت برای هر بشکه بوده است.

معامله نفت ایران؛ ۱۰ دلار بالاتر از میانگین سالانه!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت نفت خام سنگین ایران با ٧٦ سنت افزایش به ٤٤ دلار و 30سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٤ دلار و پنج سنت برای هر بشکه بوده است.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٥ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٨٦ سنت افزایش نشان می دهد.

    به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٤ ژوئن با ٦٢ سنت افزایش، ٤٨ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه معامله شد.

    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٩٢ سنت افزایش به ٤٨ دلار و ٣٨ سنت برای هر بشکه رسید تا شاهد بیشترین افزایش قیمت در میان نفت خامهای شاخص باشد.

    همچنین قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ٧٢ سنت و ٨١ سنت افزایش به ٤٦ دلار و ٣٤سنت و ٤٦ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید.

    قیمتهای نفت خام در هفته منتهی به ٢٤ ژوئن تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار گرفت. این امر روند صعودی قیمت را معکوس کرد. با این حال، در هفته مذکور، میانگین قیمتهای نفت خام برای سبد اوپک تقویت شد.

    برچسب ها