عصر خودرو

تورم تولیدکننده خدمات ۵.۱ درصد;

کدام خدمات با بیشترین افزایش قیمت مواجه شد؟

عصر بازار- تورم میانگین تولید‌کننده در بخش‌ «خدمات» اقتصاد ایران در زمستان ۹۴ معادل ۵.۱ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه این بخش در سطح ۴.۳ درصد به ثبت رسیده است.

کدام خدمات با بیشترین افزایش قیمت مواجه شد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مرکز آمار نرخ تورم بخش خدمات در زمستان 94 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در میان 8 بخش خدماتی مورد بررسی، بیشترین افزایش تورم سالانه مربوط به بخش آموزش با تورم 6.3 درصدی است. کمترین میزان تورم نیز مربوط به بخش واسطه‌گری مالی با تورم 0.6 درصدی است.

    شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل زمسـتان سـال 94 برابـر بـا 133.1 است که نسبت به فصل قبل 0.7 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل مورد اشاره نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 4.8 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران » در فصل زمستان سال 94 برابر با 134.3 است که نسبت به فصـل قبـل 0.5 درصـد افـزایش یافته است‌. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (‌نرخ تورم سـالانه) نیـز برابـر بـا 4.1 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل زمستان سال 94 برابر با 158.6 است که نسبت به فصل قبـل 0.4 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( نرخ تورم سالانه) نیز برابـر بـا 5.3 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)» در فصل زمستان سال 94 برابر با 130.1 است که نسبت به فصـل قبـل تغییـری نداشته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( نرخ تورم سالانه) نیز برابـر بـا 0.6 درصـد است.

    شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار » در فصل زمستان سال 94 برابر با 130.1 است که نسبت به فصل قبل 0.7 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 5.3 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل زمستان سال 94 برابر با 128.7است که نسبت به فصل قبل 0.1 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه نیز برابر با 6.3 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل زمستان سال 94 برابر با 130.2 است که نسبت بـه فصـل قبـل 0.2 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه نیز برابـر بـا 4.8 درصد است.

    شاخص گروه «خدمات سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل زمستان سـال 94 برابـر بـا 132.1 است کـه نسبت به فصل قبل 0.7 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با 4.4 درصد است.

    برچسب ها