عصر خودرو

به دلیل خروج از اتحادیه اروپا;

انگلیس دیگر ملزم به اجرای تحریم‌های بروکسل علیه ایران نیست

عصر بازار- با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا لندن ملزم به پایبندی به تحریم های این اتحادیه علیه ایران نخواهد بود و احتمال اینکه لندن به زودی تصمیم به کنار گذاشتن تحریم ها برای گسترش تجارت با ایران بگیرد افزایش یافته است.

انگلیس دیگر ملزم به اجرای تحریم‌های بروکسل علیه ایران نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به دنبال رای مردم انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا، احتمال اینکه لندن به زودی تصمیم به کنار گذاشتن تحریم ها برای گسترش تجارت با ایران بگیرد افزایش یافته است.

    پایگاه خبری بیزینس تایمز در این باره نوشت: «هرچند آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی می توانند با ایران تجارت کنند، اما تجارت با انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا احتمالا از بسیاری جهات آسانتر خواهد شد، زیرا لندن دیگر متعهد به مقررات تعیین شده از سوی بروکسل نخواهد بود.»

    در ادامه این گزارش آمده است: «برخی تحریم ها علیه ایران که در 2 دهه گذشته از سوی اتحادیه اروپا برقرار شده، پس از جدایی انگلیس از اتحادیه، لزوما درباره این کشور قابل اعمال نخواهد بود.»

    بدین ترتیب انگلیس دیگر متعهد به اجرای تصمیمات و دستورالعمل های اتحادیه اروپا از جمله در زمینه ممنوعیت معامله با ایران نخواهد بود.

    این گزارش می افزاید، گرم تر شدن روابط بین انگلیس و ایران می تواند موجب تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

    این پایگاه خبری آمریکایی همچنین تاکید کرده که تاثیرات تحریم های آمریکا علیه ایران با تغییرات رخ داده در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا دستخوش تغییر نخواهد شد.

    وکلای موسسه شپارد مولین در نیویورک گفتند: «یک انگلیس غیر عضو اتحادیه اروپا همچنان قادر خواهد بود به طور کلی با ایران تجارت کند، تا زمانی که این معاملات مستلزم دخالت بانک های آمریکایی، دلار آمریکا یا شهروندان آمریکایی نباشد.»

    بر اساس این گزارش انگلیس در موقعیتی است که بتواند موافقتنامه ای با ایران در زمینه انرژی منعقد نماید.

    وی افزود: «با توجه به اجرای توافق هسته ای از اوایل امسال، اتحادیه اروپا قبلا شروع به لغو تحریم ها علیه ایران کرده است و به دنبال فرصت های جدید انرژی در این کشور است.»

    «در ماه ژانویه ممنوعیت معاملات مالی با ایران از جمله انتقال پول بین موسسات مالی و افراد برداشته شد. تجارت نفت و گاز بین ایران و اتحادیه اروپا مجددا برقرار خواهد شد در حالی که تحریم ها در زمینه کشتی سازی، بیمه و هوانوردی نیز برداشته شده است.»

    برچسب ها