عصر خودرو

تسهیلات جدید برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی

عصر بازار- دبیرکل اتاق تهران از اتصال الکترونیکی سامانه کارت هوشمند بازرگانی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم که یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی است، از این پس به‌صورت الکترونیکی از سازمان امور مالیاتی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ارسال می‌شود.

تسهیلات جدید برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، دبیرکل اتاق تهران از اتصال الکترونیکی سامانه کارت هوشمند بازرگانی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم که یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی است، از این پس به‌صورت الکترونیکی از سازمان امور مالیاتی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ارسال می‌شود.

    بهمن عشقی با اعلام این خبر افزود: از این پس، متقاضیان دریافت و تمدید کارت بازرگانی نیازی به ارائه فیزیکی گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم به اتاق تهران ندارند و این گواهی به‌صورت سیستمی از سازمان امور مالیاتی به اتاق تهران ارسال می‌شود.

    عشقی افزود: پیش از این، متقاضی دریافت کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه کارت هوشمند بازرگانی و درج مشخصات اولیه خود، باید معرفی‌نامه برای صدور گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم را از روی سامانه دریافت کرده و به‌صورت فیزیکی به سازمان امور مالیاتی تحویل می‌داد. از طرفی برای محاسبه سه در هزار درآمد مشمول مالیات سهم اتاق تهران، متقاضی موظف بود برگه‌های قطعی مالیاتی سال‌هایی که به اتاق تهران بدهکار بود را نیز ارائه دهد، در مقابل سازمان امور مالیاتی نیز در پاسخ به استعلام اتاق تهران، گواهی مذکور را صادر و برای بارگذاری روی سامانه کارت هوشمند بازرگانی به متقاضی تحویل می‌داد.

    دبیرکل اتاق تهران با بیان اینکه طبق دستور‌العمل جدید، دیگر نیازی به طی رویه طولانی‌مدت گذشته نیست، افزود: با اتصال سامانه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تهران به سازمان امور مالیاتی، پس از آنکه متقاضی دریافت کارت بازرگانی مشخصات اولیه خود شامل کد ملی یا شناسه ملی را وارد سامانه کارت هوشمند بازرگانی کند، درخواست وی از طریق این سامانه به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود و چنانچه متقاضی در سازمان امور مالیاتی دارای پرونده تکمیل شده به لحاظ کد اقتصادی و نیز فاقد بدهی به حوزه مالیاتی باشد، گواهی موضوع ماده 186 از سوی سازمان امور مالیاتی به‌صورت الکترونیکی به اتاق تهران ارسال می‌شود.

    عشقی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این همراه با این گواهی، رقم درآمد مشمول مالیات مودی برای محاسبه سه در هزار سهم اتاق بازرگانی تهران از سوی سازمان امور مالیاتی به‌صورت سیستمی به اتاق تهران اعلام می‌شود.

    برچسب ها