عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران;

امکان نصب تابلو محصولات پتروشیمی در پاکستان

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با توجه به بازار مناسب محصولات پتروشیمی در پاکستان، میتوان تابلو عرضه این محصولات را در پاکستان راه اندازی کرد.

امکان نصب تابلو محصولات پتروشیمی در پاکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، حامد سلطانی نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان اظهار کرد: بورس ساز و کار مبادلات تجاری میان دو کشور را تسهیل می کند و با توجه به اینکه ریاست جمهوری دو کشور توافق کرده اند که حجم مبادلات دو کشور از یک میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار برسد، ارتباط بورس های دو کشور می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
    وی ادامه داد: اشتراک گذاشتن تجربیات با پاکستان به ویژه با توجه به اینکه این کشور تجربیات مناسبی در خصوص بازار مشتقه دارد، میتواند بسیار مفید باشد. همچنین بورس کالای ایران تجارب ارزشمند در خصوص انتشار اوراق سلف و صکوک دارد که میتواند در اختیار پاکستان قرار دهد. این در حالی است که پاکستان به دنبال راه اندازی رینگ محصولات کشاورزی است و ایران با توجه به تجربیات در اجرای ماده 33 میتواند، کمک همکاری های لازم را انجام دهد.
    سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بورس می تواند به عنوان ابزاری در اختیار کشورها قرار بگیرد، افزود: با افزایش حجم معاملات و مبادلات دو کشور، حجم تبادل پول به حداقل می رسد و در واقع در نقل و انتقالات پول خالص سازی انجام می شود.
    مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: محصولات پتروشیمی و نفتی ایران در پاکستان بازار مناسبی دارد و میتوانیم برای عرضه این محصولات در این کشور تابلو هایی را راه اندازی کنیم تا مبادلات به راحتی انجام شود. همچنین مبادلات تجاری محصولات خریداری شده از پاکستان، میتواند با مکانیسم بورس انجام شود که پرداخت به موقع و شفافیت از ویژگی های آن است.

    برچسب ها