عصر خودرو

هزینه تحریم‌ها برای صادرات پتروشیمی چقدر بود؟

عصر بازار: مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها، گاهی ۲۰ درصد هزینه اضافی برای صادرات محصولات پرداخت می‌شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در کوتاه مدت و بین یک تا یک سال و نیم، میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور، ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

هزینه تحریم‌ها برای صادرات پتروشیمی چقدر بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی شریفی نیک نفس با بیان آنکه رفع تحریم‌ها، زمینه گسترش صادرات محصولات پتروشیمی را فراهم می‌کند، افزود: با رفع موانع بانکی، بیمه ای و حمل ونقل، شرایط صادرات تسهیل شده و هزینه‌ها کاهش قابل توجهی می‌یابد.

    وی تصریح کرد: در دوران تحریم به دلیل فراهم نبودن امکان گشایش آل.سی، معاملات خارجی با ریسک بالایی انجام می‌شد، اما با رفع تحریم‌ها و از سرگیری استفاده از آل.سی، ریسک معاملات کاهش یافته و به تبع آن میزان مراودات افزایش می‌یابد.

    وی اظهار کرد: در شرایط تحریم، برخی مشتریان از این فرصت سوءاستفاده کرده و قیمت های پایینی را برای محموله های پتروشیمی پرداخت می‌کردند. همچنین گاهی اوقات، خریداران با یکدیگر تبانی کرده و قیمت محصولات ما را پایین نگاه می‌داشتند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها هزینه‌های جانبی صادرات برای ما از بین می‌رود، گفت: برای برخی ‌محصولات ناچار بودیم که بیش از 20 درصد، هزینه اضافی بپردازیم.

    شریفی با خاطرنشان کردن اینکه رفع تحریم‌ها قدرت رقابت ما را در بازار افزایش می‌دهد، اضافه کرد: مزیت دیگر رفع تحریم‌ها برای صنعت پتروشیمی، استفاده از فاینانس و شتاب گرفتن روند تکمیل طرح های نیمه کاره است.

    وی اضافه کرد: همچنین برخی واحدهای پتروشیمی در حال حاضر با 60 تا 70 ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که با رفع تحریم‌ها و تسهیل صادرات، آنها قادر خواهند بود که با ظرفیت کامل خود کار کنند.

    برچسب ها