عصر خودرو

طی معاملات هفته گذشته؛

حجم قراردادهای آتی سکه ۲ برابر شد

عصر بازار: حجم معاملات آتی سکه طلا طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۳ هزار و ۱۹۶ قرارداد و ارزش آن رقمی به بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که طی هفته ما قبل حجم معاملات سکه ۱۰ هزار و ۴۹۶ قرار داد ثبت شده بود.

حجم قراردادهای آتی سکه ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی، طی دو هفته اخیر تحت تاثیر نزول بهای اونس بازار جهانی با نوسان روبه پایین رو به رو شده بود اما در هفته اخیر به دلیل روند مثبت نرخ ارز در بازار داخل، قیمت سکه در سررسید های بازار آتی تمایل بیشتری به صعود داشت.

    همچنین در هفته گذشته از چهار سررسید فعال آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات با 17 هزار و 89 قرارداد و به ارزش یک هزار میلیارد و 514 میلیون ریال به سکه طلا تحویل اسفند ماه اختصاص داشت.

    قراردادهای آتی سکه طلا تحویل دی ماه نیز با چهار هزار و 404 قرارداد و به ارزش 385 میلیارد و 549 میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل آبان با یک هزار و 175  قرارداد به ارزش 102 میلیارد و 684 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که معاملات تحویل شهریور، حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و در رده آخر قرار گرفت. این سررسید با 528 قرارداد و ارزش بیش 46 هزار میلیارد ریال به کار خود در هفته اخیر پایان داد.

    این در شرایطی است که در آخرین روز از هفته گذشته معاملات آتی بورس کالای ایران با تغییر روند بازارهای جهانی نیز با افزایش قیمت ها رو به رو شد و سکه سررسید شهریور ماه با رشد 0/28 درصدی با نرخ 880 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 879 هزار تومان به فروش رسید که افزایش0/02 درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 883 هزار تومان معامله شد و رشد 0/03 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 894 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند صعودی قیمت همراه شد و افزایش 0/07 درصدی را در این معاملات به ثبت رساند.

    همچنین در بازار نقدی سکه نیز روز پنجشنبه گذشته همزمان باهم مسیری متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز سکه در بازار نقدی نیز با افزایش قیمت روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 889 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 476 هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 266 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    در مجموع طی هفته گذشته، قیمت طلا در بازارهای نقدی و آتی سکه افزایش یافت که به گفته کارشناسان بازار سکه روند رو به رشد عرضه و تقاضا نیز بر روند مثبت قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

    از طرفی نیز از آنجا که قیمت اونس جهانی روز جمعه با روند صعودی معاملات خود را به پایان رساند، در نتیجه آخرین قیمت این روز ملاکی برای شروع بازارهای نقدی و آتی امروز است، اما باید دید اونس جهانی با چه روندی در دوشنبه هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو