عصر خودرو

مدیرکل اعتبارات بانک مسکن:

دستورالعمل نرخ ۱۱درصدی سود تسهیلات مسکن ابلاغ شد

عصر بازار- مدیرکل اعتبارات بانک مسکن با بیان اینکه متقاضیانی که قبل از ابلاغ کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، وام ۸۰ میلیونی دریافت کرده اند،نرخ سود ۱۳ درصدی شامل حال آنها خواهد بود گفت: دستورالعمل نرخ سود ۱۱ درصدی تسهیلات مسکن به شبکه ابلاغ شده است.

دستورالعمل نرخ ۱۱درصدی سود تسهیلات مسکن ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نادر قاسمی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی مسکن متقاضیانی که این وام را قبل از ابلاغ بخشنامه دریافت کرده‌اند آیا مشمول کاهش 2 درصدی نرخ سود خواهند شد، گفت: دستورالعمل عطف به ما سبق نمی‌شود و متقاضیانی که قبل از تصویب و کاهش دو درصدی نرخ سود برای وام 80 میلیونی مسکن اقدام کرده‌اند نرخ سود 13 درصدی شامل حال آنها خواهد شد.

    وی افزود: در قانون بانک و به طور کلی دستورالعمل‌ها به این شکل است که اگر متقاضی 2 روز قبل از تصویب و ابلاغ بخشنامه، وام مسکن دریافت کرده باشد باید با همان نرخ سود دستورالعمل قبلی اقدام به بازپرداخت وام مسکن کند.

    وی با اشاره به اینکه نرخ سود 11 درصدی وام 80 میلیونی مسکن به شبکه بانکی هفته گذشته ابلاغ شده است و از همان موقع هم بازپرداخت این تسهیلات قابل اجرا است گفت: قطعا کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و رسیدن آن به 11 درصد که کاهش مبلغ اقساط را در پی خواهد داشت موجب استقبال بیشتر متقاضیان از این وام خواهد شد.

    قاسمی ادامه داد: با این اقدام مبلغ اقساط به 880 هزار تومان کاهش یافته است و این موضوع می‌تواند بر استقبال مردم از این تسهیلات نقش بسزایی داشته باشد.

    مدیرکل اعتبارات بانک مسکن با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود علاوه بر کاهش مبلغ اقساط موجب کاهش سود وام 80 میلیونی نیز خواهد شد گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن قطعا بر تقاضا و عرضه مسکن نقش بسزایی خواهد داشت.

    قاسمی ادامه داد: اگر نرخ سود همراه با تورم کاهش یابد به نفع اقتصاد و تولید مسکن خواهد بود، چرا که 2 سال پیش وقتی نرخ سود دوران مشارکت 28 درصد بود و سپس این نرخ به 24 درصد و در حال حاضر به 22 درصد رسید استقبال از سوی تولیدکنندگان رو به افزایش گذاشت.

    وی افزود: حال اگر نرخ سود دوران مشارکت که گفته می‌شود باید به 18 درصد کاهش یابد انجام شود تولیدکننده مسکن که تا دو سال پیش با نرخ 28 درصد از تسهیلات دوران مشارکت استفاده می‌کرد، استقبال کرده و این هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده مسکن مقرون به صرفه خواهد بود.

    قاسمی اضافه کرد: قطعا این اقدام هم در اقساط و هم در سود تاثیرگذار خواهد بود و قطعا توان خرید مسکن را بالا خواهد برد.

    وی تاکید کرد: به هر حال این کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن موجب رونق بازار مسکن و حتی ساخت و ساز و تولیدکننده‌های مصالح ساختمانی خواهد شد.

    برچسب ها