عصر خودرو

قیمت فولاد چین به بالاترین سطح ۷ هفته اخیر رسید

عصر بازار- با توجه به موجودی پایین انبارهای فولاد که نشان از تقاضای قوی شرکت‌های فولاد است، قیمت میلگرد در معاملات آتی شانگهای در روز سه‌شنبه افزایش یافته و به رشد شدید جلسه گذشته خود ادامه داد.

قیمت فولاد چین به بالاترین سطح ۷ هفته اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، به دنبال اخبار آخر هفته مبنی بر بازسازی صنعت فولاد به رهبری شرکت‌های فولادی بائوستیل و ووهان، هر تن میلگرد شانگهای بار رشد ماکزیمم 6 درصدی در بورس آتی در روز دوشنبه مواجه شد.

    این اطلاعیه نشانگر تلاش‌های چین برای تثبیت بخش فولاد و بهبود کارایی و بازده این بخش در میان درخواست‌های جهانی در خصوص حل ظرفیت مازاد پکن بوده است.

    هلن لائو تحلیلگر آرگونات اعلام کرد، سقوط موجودی ذخایر فولاد در چین همچنین نشان از تقاضای قوی فولاد دارد. در هفته منتهی به 24 ژوئن، ذخایر فولاد چین با افتی 1.4 درصدی نسبت به هفته گذشته به 8.84 میلیون تن رسید.

    لائو اعلام کرد، موجودی فولاد برای پنجمین هفته گذشته کاهش یافته و سطح کنونی آن 47 درصد پایین‌تر از مدت مشابه سال گذشته است. نرخ مصرف در کوره‌های چین نیز 9 درصد پایین‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

    لائو افزود: «در مقابل این موجودی پایین فولاد و نرخ مصرف پایین، قیمت فولاد هنوز می‌تواند افزایش یابد، این در حالی است که قیمت‌های کنونی فولاد در حدود 30 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.»

    هر تن میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای با رشدی 2.1 درصدی 2527 یوآن (340 دلار) معامله شد.  بر همین اساس، هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 3.6 درصدی 420.50 یوآن معامله شده که بالاترین قیمت از نهم می بوده است.

    معامله گران اعلام کردند رشد قیمت سنگ‌آهن دوامی نخواهد داشت چرا که ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین همچنان بالا باقی مانده است. بر اساس آمار به‌دست آمده توسط گروه مشاور استیل‌هوم، موجودی سنگ‌آهن وارداتی در بنادر اصلی چین با ایستادن در سطح 101.5 میلیون تنی همچنان بالاترین مقدار از دسامبر 2014 بوده است.

    برچسب ها