عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۷۲)

توافق برلین و پاریس بر مدیریت دوره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

عصر بازار- دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که سران این کشور و آلمان در زمینه مدیریت دوران پس از رای مثبت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا با هم اتفاق‌نظر دارند.

توافق برلین و پاریس بر مدیریت دوره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بنابر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تاکید کردند که در زمینه اینکه چطور دوران پس از رای مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، را مدیریت کنند.

    خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که اولاند امروز دوشنبه با «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در پاریس دیدار خواهد داشت و پس از آن به برلین می‌رود تا با مرکل و «ماتئو رنتسی» نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کند.

    تصمیم انگلستان به عنوان نخستین کشوری که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، کشورهای اروپایی را از این نگران کرده است که تاخیر در ارائه طرح این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند ضرر اقتصادی هنگفتی را متوجه اروپا کند.

    سران اروپایی روز سه‌شنبه در بروکسل نشستی خواهند داشت که احتمال می‌رود «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس با فشار زیادی برای ارائه طرحی به منظور خروج کشورش از اتحادیه اروپا مواجه باشد.

    برچسب ها