عصر خودرو

کره جنوبی در ایران مجتمع آب شیرین‌کنی می‌سازد

عصر بازار- شرکت صنایع سنگین و ساخت و ساز دوسان کره جنوبی یک سفارش ۲۲۰ میلیون وونی (۱۸۵.۹ میلیون دلاری) برای ساخت یک مجتمع آب شیرین کن در ایران دریافت کرده است.

کره جنوبی در ایران مجتمع آب شیرین‌کنی می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت صنایع سنگین و ساخت و ساز دوسان کره جنوبی از  شرکت سازه سازان ایران یک سفارش 220 میلیون وونی (185.9 میلیون دلاری) برای ساخت یک مجتمع آب شیرین کن دریافت کرده است.

    این شرکت کره ای روز دوشنبه اعلام کرد که این قرارداد، اولین قرارداد ساخت یک مجتمع آب شیرین کن توسط یک شرکت خارجی است که از زمان لغو تحریم های ایران  به امضا رسیده است.

    این مجتمع آب شیرین کنی در بندرعباس احداث خواهد شد. پس از تکمیل این مجتمع در اکتبر 2018، مجتمع مذکور روزانه حدود 200 هزار تن آب شور دریا را برای استفاده در معادن منطقه شیرین سازی خواهد کرد که ظرفیت سالانه آن برای استفاده 670 هزار نفر کافی خواهد بود.

    دوسان کارهای مهندسی، تهیه مصالح و تجهیزات، ساخت و تست این مجتمع را انجام خواهد داد و خدمات بهره برداری و نگهداری را تا اکتبر 2030 بر عهده خواهد داشت. وی افزود، شرکت تلاش های خود را برای تثبیت جای پای خود در بازار آب شیرین کنی ایران که انتظار می رود ارزش آن تا سال 2018 به 2 میلیارد دلار برسد ادامه خواهد داد.

    یون سئوک وون، معاون اجرایی رئیس و مدیرعامل شرکت دوسان گفت، قرارداد جدید محصول تلاش های مستمر و همه جانبه است. شرکت ما در ماه آوریل یادداشت تفاهمی را با شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران امضا کرد. سفر پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی به ایران در ماه می نقش موثری در امضای این تفاهمنامه داشته است.

    برچسب ها