عصر خودرو

صعود ۵ درصدی قیمت فولاد در پی حمایت دولت چین

عصر بازار- در پی تلاش مقامات چینی برای تثبیت بخش فولاد و بهبود بازده این بخش در میان درخواست جهانی از پکن برای کاهش ظرفیت مازاد، قیمت فولاد در معاملات آتی روز دوشنبه شانگهای بیش از ۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ۷ هفته اخیر خود رسید.

صعود ۵ درصدی قیمت فولاد در پی حمایت دولت چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گروه بائوستیل چین وگروه آهن و فولاد ووهان، فولادسازان شماره 2 و 4 چین در نظر دارند تا کسب‌وکارهای خود را مورد بازسازی قرار دهند،‌ اما اطلاعاتی در مورد جزئیات این بازسازی ارائه ندادند.

    این اطلاعیه در حالی اعلام شده که بزرگترین برنامه‌ریز اقتصادی چین گفته است این کشور در نظر دارد تا در سال جاری ظرفیت تولید فولاد خود را 45 میلیون تن کاهش دهد.

    وانگ دی تحلیلگر شرکت مشاور CRU در پکن اعلام کرد: «این موضوع به مردم این امید را می‌دهد که با اقدامات دولت برای ایجاد تحول در طرف عرضه، صنعت به زودی رو به جلو حرکت خواهد کرد. سود فولادسازان نیز بیش از پیش خواهد شد.»

    هر تن میلگرد در بازار آتی شانگهای با رشدی 5.3 درصدی 2253 یوآن (339 دلار) معامله شد. قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان نیز با رشد 6 درصدی به 411 یوآن رسید.

    از آمریکا تا اروپا و آسیا، بسیاری از کشورها اعلام کردند که عوارض ضد دامپینگ صادرات فولاد چین به فولادسازان داخلی آنها ضربه وارد کرده است. چین در ماه فوریه وعده داد که ظرفیت فولاد خود را در 5 سال آینده 100 تا 150 میلیون تن کاهش خواهد داد.

    تحلیلگران دیگر اعلام کردند رشد سریع در معاملات آتی روز دوشنبه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تقاضای فولاد بیشتر از انتظار دارند.

    وو وی، تحلیلگر گروه مالی یونگان در هانگژو چین اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران اعلام کردند که بازار قوی‌تر از انتظار ظاهر شده است. حتی اگر قیمت فیزیکی کاهش پیدا کند،‌ موجودی کارخانه‌های فولاد و انبارهای دولتی افزایش نخواهد یافت که این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا همچنان قوی است.»

    برچسب ها