عصر خودرو

یک کارشناس بازارسرمایه بررسی کرد:

شروط بازگشت بورس به دوره رونق پایدار چیست؟

عصر بازار: به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، ورود صنعت گردشگری و خدمات به بورس می‌تواند به جذب سرمایه در این بازار کمک کند.

شروط بازگشت بورس به دوره رونق پایدار چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سعید درخشانی گفت: وضعیت نامساعد فعلی بازار سرمایه، به علت نامساعد بودن وضعیت کلی اقتصادی کشور است. هر روز دیده می‌شود که تولیدات کم می‌شود و واحدهای صنعتی بسته می‌شوند، از سوی دیگر صنایع هنوز از نرخ بالای سود بانکی آسیب می‌بینند.

    او افزود:  بازار چندین مرتبه به خبرهای خوب سیاسی، واکنش مثبت نشان داد اما این خوش‌بینی‌ها به نتیجه نرسید. به همین علت سهامداران این روزها تردید زیادی دارند و منتظر برداشته شدن تحریم‌ها هستند چراکه اگر این اتفاق رخ ندهد بازار سرمایه رشد نخواهد کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که آنچه اکنون در بورس دیده می‌شود، بر خلاف ظاهر رو به نزول، خبر از صعود در بلند مدت می‌دهد. شاهد این ادعا هم این است که قیمت‌هایی که اکنون به عنوان کف سهام ساخته می‌شود، بالاتر از کف سهام‌های قبلی است.

    این کارشناس بازار سهام درخصوص عرضه‌های اولیه  که قرار است در شهریورماه انجام شود، اظهار‌کرد: اگر عرضه اولیه‌های آینده ،‌ از صنایع جدید مانند شرکت‌های بخش گردشگری و حتی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی باشد،‌ می‌تواند سرمایه زیادی جذب کند.

    شرکت‌هایی که اکنون در بازار وجود دارند،‌ وضعیت خوبی برای جذب سرمایه ندارند. نیاز اصلی بازار در این برهه زمانی، وارد کردن شرکت‌های خدماتی و گردشگری است. اگر شرکت‌های گردشگری و هتل‌ها وارد بازار بشوند، ‌با توجه به این که این صنعت در حال رونق پیدا کردن است و همچنین بازار بی رقیبی در دنیاست، ‌می‌تواند جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران داشته‌باشد.

    او افزد: شرکت‌های فعال در این صنعت نیز به علت تامین مالی که می‌توانند از طریق بازارسرمایه انجام دهند و همچنین معافیت‌های مالیاتی که کسب می‌کنند،‌ علاقه زیادی برای ورود به این بخش دارند.

    درخشانی درخصوص ورود سرمایه‌گذار خارجی به بورس گفت: سرمایه‌گذار خارجی به این راحتی نمی‌تواند وارد کشور شود. اقتصاد ایران بیش از 80 درصد دولتی است و متاسفانه مدیران دولتی، علاقه زیادی به خصوصی سازی در عمل ندارند. در واقع جریان سررمایه گذاری از لحاظ ساختار قوانین و دیدگاه مدیران دولتی مشکل دارد.

    او افزود: به همین علت امید زیادی برای برداشته‌شدن قوانین دست و پا گیر و ورود سرمایه‌گذاران خارجی و اصلاح قانون کار که وظایف زیادی را بر دوش کارفرما قرار می‌دهد، وجود ندارد. این قوانین دست و پاگیر و هزینه بالای تولید احتمال دارد سود آوری صنایع بزرگی مانند پتروشیمی‌ها را در سال‌های آینده در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل سرمایه گذار خارجی احساس امنیت از ورود سرمایه به کشور نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو