عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۵۸)

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اثر مهمی برای اقتصاد ایران ندارد

عصر بازار- برنده نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۵ در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اثرات آن بر اقتصاد ایران گفت: من فکر نمی کنم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا واقعه بسیار مهمی برای دنیا و از جمله ایران باشد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اثر مهمی برای اقتصاد ایران ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رابرت لوکاس در پاسخ به این سوال که به نظر شما خروج انگلستان از اتحادیه اروپا چه تأثیری بر اقتصاد این کشور و اقتصاد جهان خواهد داشت اظهارداشت: من فکر نمی کنم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا واقعه بسیار مهمی برای دنیا و از جمله ایران باشد و مطمئنا این واقعه بر اقتصاد آمریکا نیز تاثیر مهمی برجای نمی گذارد.

    وی در خصوص پیش بینی خود در خصوص نتایج انتخابات آمریکا و تأثیرات آن بر اقتصاد جهان گفت: فکر می کنم هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز می شود و فکر نمی کنم سیاست های کلینتون تفاوت زیادی با سیاست های اوباما داشته باشد.

    استاد دانشگاه شیکاگو که عمده تحقیقاتش متمرکز بر نظریات پولی، رشد و توسعه است، در خصوص پیش بینی وضعیت اقتصاد ایران ناشی از نتایج انتخابات آتی آمریکا و نیز خروج انگلستان از اتحادیه اروپا گفت: کلینتون توافق هسته ای با ایران را تایید کرده است. من انتظار دارم که وی در جهت عادی سازی بیشتر روابط با ایران تلاش کند.

    وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به ایران در حوزه اقتصادی با توجه به تحولات جهانی پیش رو چیست گفت: اقتصاد ایران نیازمند آزادی سازی اقتصادی است و باید در این مسیر حرکت کند.

    برچسب ها