عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: نباید برای جذب سرمایه گذاری خارجی با روش دستوری عمل کرد که مثلا اگر بخواهید به کشورمان بیایید، باید این کار را انجام دهید یا این کار را انجام ندهید.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شکل دستوری ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با تصریح بر اینکه راه حل  اقتصاد ایران صنایع کوچک است، گفت: در ایران هنوز تعریف دقیقی از صنایع کوچک وجود ندارد. البته در قانون بر اساس میزان کارگرها تعریفی از صنایع کوچک شده است، اما این روش درستی نیست.

    مجید رضا حریری افزود: باید دید ماهیت کدام یک از اینها جزو صنعت تعریف می شود و کدام یک از اینها جزو صنایع کوچک و متوسط به حساب می آید. مسئله دیگر این است که از 80 هزار واحدی که کار می کنند، چه تعدادشان با چند درصد ظرفیت کار می کنند.

    نایب رئیس اتاق ایران و چین تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ما با یک باغ پر از درختان خشکیده روبرو هستیم، بهترین موقعیت است که آنها را حرس کنیم و یک درخت تنومند و جایگزین این همه شاخه خشکیده که دیگر کاری نمی کنند، کنیم.

    حریری درباره جذب سرمایه گذار خارجی تصریح کرد: نباید برای جذب سرمایه گذاری خارجی با روش دستوری عمل کرد که مثلا اگر بخواهید به کشورمان بیایید، باید این کار را انجام دهید یا این کار را انجام ندهید.

    وی افزود: باید فضای کسب و کار را به گونه ای رشد داد که طرف خارجی به ایران بیاید و از آن استقبال کند. اگر شرکت اپل به کشور دیگر می رود و با اطمینان خاطر تولید می کند، برایش تعیین تکلیف نکرده اند و به طور طبیعی فهمیده است که این کار به نفعش است.

    حریری با انتقاد از ابلاغ های بی ثمر در کشور خاطرنشان کرد: امسال چهار سال از ابلاغ قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور گذشته است، ولی هنوز آئین نامه های آن را ننوشته ایم و این وظیفه دولت است که انجام نشده است.

    برچسب ها