عصر خودرو

معاون کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

رشد ۴۷ درصدی صادرات صنایع معدنی ایران

عصر بازار- معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۴۷ درصدی صادرات صنایع معدنی ایران در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۴۷ درصدی صادرات صنایع معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد رضا مودودی با اشاره به صادرات محصولات معدنی ایران در سه ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: در بخش صنایع معدنی یک میلیارد و 188 میلیون دلار صادرات در سه ماهه نخست سال جاری داشته ایم که این اتفاق حاکی از محقق شدن 104 درصد از برنامه های در نظر گرفته شده در صادران محصولات معدنی است.

    وی ادامه داد: هرچند برنامه در نظر گرفته شده برای صادرات صنایع معدنی یک میلیارد و 140 میلیون دلار بود اما توانستیم یک میلیارد و 188 میلیون دلار صادرات محصولات معدنی را در سه ماهه نخست سال جاری محقق کنیم که نکته جالب در این خصوص برآورده شدن بیش از صد در صدی برنامه های در نظر گرفته شده در بخش صادرات محصولات معدنی بود.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 47 درصدی در بخش صادرات صنایع معدنی هستیم، خاطر نشان کرد:دستیابی به این هدف نشان می دهد که اگر بتوانیم با سایر کشور های دنیا روابط خود را بهبود بخشیم دنیا به محصولات ایران نیاز دارد.

    مودودی همچنین به صادرات بخشی از صنایع معدنی اشاره واعلام کرد: صادرات ورق فولاد 57 درصد رشد داشته و صادرات شمش فولاد نیز از 19 میلیون دلار به 63 میلیون دلار رسیده که حاکی از رشد 233 درصدی آن است. همچنین صادرات مس از 12 میلیون دلار به 169 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده که نشان دهنده رشد 1335 درصدی در مورد این محصول است.

    وی با بیان اینکه رشد صادرات صنایع معدنی نوید بخش بوده و نشان می دهد که برجام به مروز زمان تاثیرگذار خواهد بود، گفت: به طور مثال مس از جمله محصولات معدنی تحریم شده بود و با لغو تحریم ها در خصوص آن به 1335 درصد رشد در صادرات این محصول معدنی رسیدیم. چنین رخدادهای موفقیت آمیزی از تاثیرات و نتایج برجام است چرا که روابط ایران با سایر کشورها بهبود یافته و فرصت های بسیار خوبی در اقتصاد ایجاد شده است.

    برچسب ها