عصر خودرو

رئیس جمهور در جمع فعالان اقتصادی عنوان کرد:

اشتغال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری طی ۳ سال

عصر بازار- رئیس جمهور با تاکید بر تلاش‌های دولت برای بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید اعلام کرد کارآفرینان و بخش خصوصی می‌توانند موتور صادرات غیرنفتی در کشور را به حرکت در آورند.

اشتغال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری طی ۳ سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حسن روحانی در ضیافت افطار با فعالان اقتصادی که شنبه شب برگزار شد بر بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد اشتغال یک میلیون و 200 هزار نفری طی سه سال و تلاش برای تک نرخی کردن ارز تاکید کرد.

    گزیده سخنان روحانی در این نشست را در جدول می‌خوانید.

    گزیده سخنان رئیس جمهور در جمع فعالان اقتصادی
    WWW.EGHTESADNEWS.COM

    تعامل دولت با فعالان اقتصادی

    همه فعالان اقتصادی، کارآفرینان، اصناف و بانک‌ها در کنار دولت، باید دست به دست هم دهند و برای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

    اشتغال

    بیکاری سرآغاز همه مشکلات در جامعه است. طی دوره هفت‌ساله 85 تا پایان 91 فقط 9 هزار اشتغال خالص ایجاد شد اما در سه سال اخیر، سالانه 450 هزار اشتغال خالص ایجاد شده.

    توجه دولت به بخش خصوصی

    دولت می‌کوشد با ایجاد تسهیلات لازم در مسیر ایجاد اشتغال مولد و پایدار به اصناف و کارآفرینان یاری برساند و مانع کار آنها نباشد.

    کارآفرینان و بخش خصوصی می‌توانند موتور صادرات غیرنفتی در کشور را به حرکت در آورند. ضروری است یک بخش از تولید داخلی کشور مختص صادرات باشد و تلاش گردد تا بازارهای هدف ثابت بیابیم.

    موتور قوی بخش غیردولتی می‌تواند اقتصاد و جامعه را به حرکت در آورد. دولت همه تلاش خود را برای کاستن از مقررات دست‌وپاگیر، ایجاد فضای رقابتی بدون رانت و جلوگیری از قاچاق کالاها به‌کار گرفته.

    بهبود فضای کسب‌وکار

    رتبه‌ فضای کسب و کار ایران از 152 به 118 رسیده اما ما هنوز باید برای بهبود فضای کسب و کار در کشور تلاش بیشتری کنیم چرا که بهبود فضای کسب‌و‌کار به جذب سرمایه‌ها کمک می‌کند و افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان با سرمایه و منابع مالی، شتاب بیشتری می‌گیرد.

    ضرورت اصلاح نظام بانکی

    تا بانک‌ها به حرکت در نیایند و نرخ سود تسهیلات متعادل نشود، بخشی از مشکلات قابل حل نیست.

    تک‌رقمی شدن ارز

    با تک‌رقمی شدن نرخ تورم اکنون سرمایه‌گذار نگران نرخ تورم نیست و در همین ارتباط باید به‌سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم.

    قدم‌های خوبی در زمینه ارز برداشته شده و آخرین گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد صف طولانی برای دریافت اعتبارات ارزی برای صادرات و واردات از بین رفته و دوره انتظار برای دریافت این اعتبارات از 4 ماه به یک روز رسیده است که این از آثار برجام است.

    اصلاح لایحه بانک‌ها

    به‌زودی لایحه‌ای را تقدیم مجلس می‌کنیم که در آن، دو تبصره برای تقویت و اصلاح امور بانک‌ها و پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و پیمانکاران گنجانده شده. اگر مجلس این لایحه را تصویب کند گام بسیار خوبی در زمینه اصلاح امور بانکی برداریم و همسو با این حرکت برای تک‌نرخی کردن ارز تلاش می‌کنیم.

    گزیده سخنان دیگر حاضران در ضیافت افطاری

    محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران

    کنترل تورم و رکود، ایجاد اشتغال و افزایش نرخ رشد اقتصادی از جمله توفیقات دولت تدبیر و امید است. دولت و مسئولان باید برای رفع موانع و مشکلات اساسی در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی، تولید کنندگان و کارآفرینان فعال باشند.

    فاضلی رئیس هیئت رئیسه اتاق اصناف

    حمایت از اصناف در برنامه‌های توسعه کشور به‌عنوان بزرگترین حوزه اقتصادی کشور و توجه به بنگاه‌های کوچک در راستای ایجاد اشتغال نقش مؤثر و حائز اهمیتی در توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد داشت.

    مرعشی رئیس کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران

    ساماندهی حرفه مدیریت می‌تواند نقش مؤثری در حل مشکلات نظام اداری و بنگاه‌های اقتصادی ایفا کند.

    حجاریان، رئیس انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه

    بهبود وضعیت بیمه زندگی، سودآوری شرکت‌های بیمه، رقابتی شدن این بازار، حذف مقررات غیرضروری، بهبود محیط کسب‌و‌کار و ثبات و سرمایه‌گذاری لازم و ضروری است.

    پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها

    از تلاش‌های دولت برای رفع تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های مدبرانه پولی دولت یازدهم و بانک مرکزی تشکر می‌کنیم. الآن شرایط برای فعالیت بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شده است و امیدواریم با سیاست‌های تکمیلی در راستای رونق بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور عمل شود.

     

    برچسب ها