عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۵۳)

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر شرکت‌های فناوری آمریکایی تمام شد

عصر بازار- نتایج همه پرسی در انگلیس در مورد خروج از اتحادیه اروپا نه تنها به ضرر شرکت‌های فناوری این کشور تمام شده، بلکه دیگر موسسات فعال در این زمینه در آمریکا را نیز متاثر کرده است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر شرکت‌های فناوری آمریکایی تمام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بسیاری از ارزهای بین المللی و بازار سهام به دنبال این رویداد در حال سقوط هستند. در همین حال ارزش سهام اپل هم در روز گذشته 2.8 درصد کاهش یافت و از 96 دلار به ازای هر سهم به 93.40 دلار رسید.

    ارزش بازار سهام NASDAQ هم که سهام اپل در آن خرید و فروش می رسد در مجموع 4 درصد کاهش یافته است. به غیر از اپل چندین شرکت فناوری دیگر نیز به همین علت ضرر کرده‌اند.

    از جمله این شرکت ها می توان به آمازون، مایکروسافت و گوگل اشاره کرد که ارزش سهام هر یک از آنها بین 3.2 تا 3.95 درصد سقوط کرده است.

    پیش‌بینی‌ها حاکی است این روند طی روزهای آینده نیز ادامه می یابد. ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا نیز از 1.50 به 1.37 دلار رسیده که در 30 سال اخیر بی سابقه است. ارزش یورو در برابر دلار هم حدود سه درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد این بی ثباتی مالی نیز بازار اپل، مایکروسافت، گوگل و ... در کشورهای اروپایی را به نحو نگران کننده ای متزلزل کند.

    کارشناسان معتقدند، سردرگمی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای مدت های مدید ادامه می یابد و نامشخص بودن قوانین مربوط به تجارت، اشتغال خارجی، ویزا و ... در قبال انگلیس بر این سردرگمی ها می افزاید. از این پس شرکت های فناوری فعال در انگلیس با مجموعه ناشناخته ای از قوانین و موافقتنامه های جدید تجاری مواجه خواهند شد که این امر در وهله اول به ضرر شرکت های نوپا و خلاق خواهد بود. زیرا این شرکت ها معمولا با استخدام نیروی کار خلاق خارجی شکل می گیرند. اما حالا نحوه حضور این افراد در انگلیس، قوانین اشتغال آنها و همین طور امکان صادرات محصولات تولیدی این شرکت ها به دیگر کشورها مشخص نیست.

    برچسب ها