عصر خودرو

با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی

حجم انتقال گاز کشور امسال به ۲۴۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد

عصر بازار- حجم انتقال گاز کشور تا پایان امسال با ٢٥ میلیارد مترمکعب افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۲۴۰ میلیارد مترمکعب می رسد.

حجم انتقال گاز کشور امسال به ۲۴۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این که امسال نیز شاهد افزایش تولید گاز از فازهای پارس جنوبی خواهیم بود، اظهار کرد: شرکت انتقال گاز ایران با برنامه ریزی تعریف شده، شرایط را برای انتقال پایدار، ایمن و پاک گاز فراهم کرده است.

    منوچهر طاهری با بیان این که برنامه های این شرکت برگرفته از سیاستهای تعریف شده وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است، افزود: امسال نیز همچون پارسال برای انتقال افزایش تولید گاز فازهای مختلف پارس جنوبی برنامه ریزی کرده ایم.

    بهره برداری از ٥ ایستگاه تقویت فشار گاز

    وی اعلام کرد: امسال پنج ایستگاه تقویت فشار گاز به ناوگان این شرکت اضافه می شود و دو ایستگاه تقویت فشار گاز در فراشبند و نورآباد نیز از سوی کارکنان این شرکت ارتقا می یابد.

    مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه با اشاره به برنامه های تعمیرات اساسی این شرکت، ادامه داد: تعمیرات اساسی توربینها و خطوط انتقال گاز در دست اجراست و پروژه های دیگری از جمله تعمیر، تعویض پوشش و تغییر کلاس برای نواحی که نیاز به افزایش فشار گاز دارند نیز در دستور کار قرار دارد.

    به گفته وی، با اجرای تعمیرات اساسی می توان زیرساختهای شبکه انتقال گاز کشور را برای ورود به فصل سرد سال فراهم کرد.

    تحویل روزانه 240 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها

    طاهری در ادامه با اشاره به همزمانی انجام تعمیرات اساسی و افزایش حجم گازرسانی به نیروگاهها گفت: شبکه این قابلیت را دارد و مشکلی از نظر تامین و انتقال پایدار گاز نیروگاهها وجود ندارد و می توان حداقل روزانه 240 میلیون مترمکعب گاز را به این بخش از مصرف تحویل داد.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که ظرفیت تولید پارس جنوبی امسال 100 میلیون مترمکعب افزایش می یابد، گفته بود: با راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی در سال ٩٥، تولید ایران ازاین میدان مشترک به روزانه ٥٢٦ میلیون مترمکعب می رسد.

    برچسب ها