عصر خودرو

معاون وزیر صنعت خواستار شد؛

آزادسازی وثایق مازاد بانکی واحدهای تولیدی

عصر بازار- معاون وزیر صنعت خواستار تعیین تکلیف وضعیت پرداخت تسهلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک‌ها حداکثر ظرف یک‌ماه شد.

آزادسازی وثایق مازاد بانکی واحدهای تولیدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، علی یزدانی، آزاد سازی وثایق مازاد متناسب با بازپرداخت هر بخش از تسهیلات پرداختی به بنگاه ها را مورد تاکید قرارداد و اظهارداشت: براساس تصمیمات کارگروه اقتصاد مقاومتی، باید نتیجه بررسی وضعیت طرح‌ها و واحدها توسط بانکها اعم از موافقت یا عدم موافقت به همراه دلایل آن، ظرف حداکثر یک هفته به کارگروه اعلام شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: طرح‌ها و واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک‌ها، حداکثر ظرف یک‌ماه بررسی و پس از تکمیل مدارک، تعیین تکلیف شوند.

    وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد توجه به صنایع کوچک و متوسط، ‌ اولویت پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را کمبود نقدینگی برشمرد وخاطر نشان کرد: آن دسته از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار با مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش ظرفیت تولید می‌شود مواجه نیستند، می‌توانند در صورت  راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید از این تسهیلات بهره مند شوند.

    یزدانی در بخش دیگری از سخنانش افزایش سرمایه فعلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را مورد تاکید قرارداد‌ و گفت: در حال حاضر فرآیند ارائه تسهیلات بعضی بانکها برای صنایع کوچک، متناسب با شرایط این بنگاهها  و سازگار با توان آنها نیست لذا باید پیگیری شود تا همه بانکها وثایق‌صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را بپذیرند.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به ضرورت توجه به توان مدیریت و بازار محصولات تولیدی، خاطر نشان کرد:‌ در استان تهران 2 هزار و 47 واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از 50 درصد مشغول فعالیت هستند.

    وی عنوان کرد: قرار است 317 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان تهران به بهره برداری برسد. یزدانی، تعداد شهرک‌های صنعتی استان تهران را 27 شهرک برشمرد و تصریح کرد:‌ در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان تهران 4 هزار و 372 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند. وی، تعداد واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها در استان تهران را 33 واحد دانست.

    برچسب ها