عصر خودرو

با سفر پوتین به چین;

گازپروم قرارداد گازی جدیدی با چین امضا می‌کند

عصر بازار- در سفر ولادیمیر پوتین به چین در این هفته، شرکت گازپروم، بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان، بستن قرارداد جدید با چین را دنبال خواهد کرد؛ حتی اگر بدترین رکود اقتصادی این کشور آسیایی در ربع قرن اخیر موجب کاهش تقاضای گاز شده باشد.

گازپروم قرارداد گازی جدیدی با چین امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، الکسی میلر، مدیر اجرایی گازپروم روز جمعه و قبل از دیدار رئیس جمهور اعلام کرده بود که مذاکرات در خصوص قرارداد جدید انتقال گاز به چین ادامه دارد. این شرکت گاز دولتی در نظر دارد یک یادداشت تفاهم همکاری را برای ساخت جایگاه ذخیره گاز زیرزمینی و ژنراتور گازی در چین به امضا برساند. این توافق به دنبال بیش از 2 سال مذاکره محقق شده است.

    در حالی که روایط میان آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر قضیه اوکراین تیره و تار شده است، پوتین نخستین قرارداد روسیه را برای انتقال گاز از مناطق شرق سیبری به چین با ارزش 400 میلیارد دلار در سال 2014 به امضا رساند. گازپروم در نظر دارد تا یک توافق 30 ساله دیگر برای عرضه گاز سیبری غربی به منظور تغذیه اروپا به امضا برساند. این توافق ممکن است چین را به عنوان بزرگترین مشتری صادرات گازپروم تبدیل کند.

    در ماه سپتامبر، در حالی که مسیر غربی متوقف شده بود، گازپروم به جای آن یک توافق‌نامه همکاری با چین در خصوص انتقال گاز از منطقه ساخالین به امضا رسانده است.

    اریکا دونز، تحلیلگر ارشد گروه اوراسیا اعلام کرد، چین عجله‌ای برای امضای توافق گازی دیگر با روسیه ندارد. به نظر می‌رسد چین به خوبی از طریق تولید داخلی و قراردادهای وارداتی تا سال 2020 تامین شده است.

    مصرف گاز چین، در سال 2015 نزدیک به 3.7 درصد رشد داشته است که کمترین سرعت در یک دهه اخیر بوده است. بر اساس گزارش سالانه موسسه اقتصادی و تکنولوژی شرکت ملی نفت چین، مصرف چین در سال 2015 در حدود 191 میلیارد متر مکعب بوده است. بنا بر پیش‌بینی تحلیلگران مورد بررسی بلومبرگ در ماه می،  رشد تقاضای گاز در سال جاری تنها 6 درصد افزایش خواهد یافت.

    گازپروم اعلام کرده که در نظر دارد تا عرضه گاز خود به چین را به 100 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد که تقریبا 60 درصد از صادرات کنونی این شرکت به اروپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو