عصر خودرو

صدور ۵ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از پیش بینی اجرای ۵ میلیارد دلار پروژه فنی و مهندسی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: پیمانکاران همچنان منتظر گشایش در امور مالی هستند.

صدور ۵ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا انصاری از پیش بینی صادرات 5 میلیارد دلاری خدمات فنی- مهندسی در سال 95 خبر داد و گفت: تا پیش از تحریم‌ها، ایران در 56 کشور دنیا به انجام پروژه های فنی و مهندسی می پرداخت که به دلیل درج شدن صدور ضمانت‌نامه‌ها و پذیرش آن از سوی کشورهای خارجی این فعالیت به حداقل رسیده است.

    رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: البته با رونق گرفتن انجام پروژه های خدمات فنی و مهندسی در سایر کشورها با گشایشی که در اقتصاد ایران صورت گرفته، بسیاری از شرکت ها قصد دارند به بازارهای شناخته شده قبلی دوباره وارد شوند و بر همین اساس ظرفیت 25 میلیارد دلاری برای صدور خدمات فنی و مهندسی پیش روی صادرکنندگان قرار دارد، اما اگر جبهه جدیدی برای صدور خدمات ایرانی باز شود، قطعا این رقم نیز افزایش می یابد.

    وی تصریح کرد: رفت و آمد هیات‌های تجاری هنوز به نحو موثری در اقتصاد ایران نمود پیدا نکرده و لازم است روابط بانکی به طور کامل برقرار شود که در سایه آن صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز می تواند مجدد رونق گیرد و این در شرایطی است که شرکت‌های ایرانی نیاز به پشتیبانی و حمایت دولت دارند که وارد عرصه انجام پروژه ها در دنیا شوند.

    به گفته انصاری، اگر شرکت‌های ایرانی از پشتیبانی دولت برخوردار شوند، شانس بالایی برای انجام پروژه ها در فضای جدید پیش‌روی اقتصاد ایران به وجود خواهد آمد، ضمن اینکه ایرانی ها در انجام پروژه های صدور خدمات فنی و مهندسی خوب عمل می کنند و دانش مهندسی بسیاری دارند.

    رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، بدهی دولت به پیمانکاران بخش خصوصی بابت جایزه صادراتی صدور خدمات فنی و مهندسی را 150 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این رقم از سوی دولت پرداخت شود، جهشی در صادرات خدمات فنی و مهندسی رخ خواهد داد، چراکه شرکت‌ها می توانند با قیمت‌های رقابتی وارد بازار هدف شده و با تخفیف‌هایی که به سفارش‌دهندگان پروژه می دهند، می توانند در مناقصات برنده شوند.

    برچسب ها