عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا(۳۵)

بدترین روز ۱۰ ماه اخیر وال استریت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رقم خورد

عصر بازار- با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بورس های آمریکا بیشترین افت شاخص در ۱۰ ماه گذشته را تجربه کردند و شاخص اس اند پی ۵۰۰ تمام افزایش های سال جاری خود را از دست داد.

بدترین روز ۱۰ ماه اخیر وال استریت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رقم خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا موجب شده که بازار وال استریت دیروز بیشترین افت شاخص در 10 ماه گذشته را تجربه کند، شاخص اس اند پی 500 نسبت به ابتدای سال کاهشی شد.
    در این روز که شاهد بیشترین حجم معاملات در طی نزدیک به 50 سال گذشته بود، شاخص اس اند پی 500 تمام افزایش های سال جاری خود را از دست داد و بیشترین افت خود از اواخر اوت سال گذشته را به ثبت رساند.
    در حالی که شب قبل از اعلام نتیجه رفراندوم بازارها به اشتباه روی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شرط بندی کرده بودند، ارزش سهام به نزدیکی بالاترین رقم 11 ماه گذشته رسیده بود، اما پس از انتشار نتیجه رفراندوم شاخص ها به سرعت کاهش یافت.
    بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که آشفتگی در بازارهای مالی در هفته های آینده نیز ادامه داشته باشد. شاخص آشفتگی سی بی او ای دیروز با 49 درصد افزایش به 25.76 .احد رسید که بالاترین رقم از فوریه 2011 تاکنون بود.
    متوسط شاخص صنعتی داو جونز دیروز با 611.21 واحد، معادل 3.39 درصد کاهش به 17399.86 واحد رسید. شاخص اس اند پی 500 با 76.02 واحد معادل 3.6 درصد کاهش به 2037.3 واحد رسید. شاخص نزدک کامپوزیت هم با 202.06 واحد، معادل 4.12 درصد افت به 4707.98 واحد رسید.
    اما بسیاری از فعالان بازار این کاهش گسترده شاخص ها را فرصتی برای سرمایه گذاران در حاشیه می دانند تا بتوانند به تدریج میزان سهام خریداری شده خود را افزایش دهند.
    دوگ کوته، استراتژیست ارشد  بازار در موسسه وویا اینوستمنت منجمنت در نیویورک گفت: «من پیش بینی می کنم که فدرال رزرو در سال 2016 نرخ بهره را افزایش ندهد. این گزینه دیگر روی میز نیست.»
    کاهش های هفتگی شاخص های اس اند پی 500 و داو صنعتی که هر دو افت 1.6 درصدی را تجربه کردند، بیشترین افت از ماه فوریه تاکنون به شمار می رود و افت 1.9 درصدی شاخص سهام نزدیک اندکی کمتر از کاهش هفته گذشته بوده است.

    برچسب ها