عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۲۱)

روسیه نگران آسیب پذیری از پیامدهای همه پرسی انگلیس است

عصر بازار- - آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه با ابراز نگرانی از پیامدهای اقتصادی نتیجه همه پرسی در انگلیس که تایید خواسته خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، گفت: رای مثبت به خارج شدن لندن از اتحادیه اروپا (برگزیت) برای مسکو نامطلوب است.

روسیه نگران آسیب پذیری از پیامدهای همه پرسی انگلیس است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا که دیروز (پنجشنبه) برگزار شد، 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی دادند.
    خبرگزاری ایتارتاس امروز (جمعه) به نقل از سیلوانف نوشت: برگزیت برای روسیه نامطلوب است و افزون بر سقوط بهای نفت به کاهش ارزش روبل نیز منجر می شود.
    وی افزود که دامنه پیامدهای نتیجه همه پرسی انگلیس بر اقتصاد روسیه از تایثرهای منفی بحران اقتصادی چند سال گذشته جهان کمتر خواهد بود و از این رو عواقب محدودتری دارد.
    سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز صبح امروز گفته بود: نتیجه همه پرسی در انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا یک مساله داخلی این کشور است.
    دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرده که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بعدا در باره نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهارنظر می کند.
    انگلیس در دهه 70 میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد که آن زمان «اتحادیه اقتصادی اروپا» بود و بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام داد و اعضای آن نیز به 28 کشور رسید.

    برچسب ها