عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۲۰)

وزیر اقتصاد سابق پاکستان: شرایط انگلیس سخت تر می شود

بریگزیت تاثیری بر اقتصاد پاکستان ندارد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی سابق پاکستان معتقد است رای مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا حکایت از آن دارد که این کشور در شرایطی دشوار قرار دارد و بریگزیت هم موجب تشدید این شرایط سخت برای انگلیس خواهد شد.

وزیر اقتصاد سابق پاکستان: شرایط انگلیس سخت تر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سلمان شاه گفت: تحولات جاری در اتحادیه اروپا تاثیر چندانی بر اقتصاد پاکستان نخواهد داشت هرچند که شوک اولیه ناشی از این رویداد مهم، مانند یک موج بزرگ ممکن است اقتصاد سراسر جهان را برای مدتی تحت تاثیر قرار دهد اما این تاثیر به ویژه برای کشورهایی که مراودات اقتصادی و تجاری چندانی با انگلیس ندارند، مقطعی و گذرا خواهد بود و به تدریج فروکش می کند.
    این چهره اقتصادی پاکستان اظهار داشت: پاکستان جزو کشورهایی است که اقتصاد آن وابسته به انگلیس نیست و ضربه های اقتصادی وارده به انگلیس چندان اقتصاد پاکستان را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.
    سلمان شاه درباره تاثیر بریگزیت بر اقتصاد جهانی گفت که خروج یک کشور از اتحادیه اروپا نمی تواند تبعات طولانی مدت برای بازارهای جهانی داشته باشد و شوک ناشی آن زودگذر است اما انگلیس با دشواری های بیشتری در ادامه مسیر خود مواجه خواهد بود.
    وی استعفای نخست وزیر انگلیس را نخستین پس لرزه بزرگ بریگزیت دانست و گفت که این شوک، موجب بی ثباتی های سیاسی و اقتصای بیشتری برای این کشور خواهد شد.
    وزیر اقتصاد سابق پاکستان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هم راه مردم انگلیس را در پیش بگیرند، گفت: شاید یک یا دو کشور اروپایی بخواهند در مسیری که مردم انگلیس گام برداشتند، حرکت کنند و به عنوان مثل هلند یکی از کشورهایی است که احتمال خارج شدنش از اتحاد اروپا وجود دارد اما بسیاری از کشورهای اروپایی به عضویت خود در اتحادیه اروپا متعهد هستند.
    سلمان شاه بخشی از دلایل تحولات جاری در انگلیس را ناشی از نوع سیاست های این کشور در قبال تحولات جهانی و به ویژه در قبال منطقه خاورمیانه ، تروریسم و موضوع مهاجرت دانست و گفت که دیگر کشورهای غربی تلاش می کنند تا از خود در برابر عواقب و تبعات مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تحولات و ناآرامی های مناطق مختلف جهان به ویژه منطقه خاورمیانه محافظت کنند.
    موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، خواستار استقلال بیشتر کشورشان از اروپا و از جمله در برخورد با پناهجویان خارجی هستند.
    دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پس از آنکه نتوانست مقابل خواست مردم کشورش برای خروج از اتحادیه اروپا مقاومت کند، صبح امروز و پس از مشخص شدن نتیجه همه پرسی بریگزیت، رسما استعفای خود را اعلام کرد و گفت که نخست وزیر جدید انگلیس باید تا ماه اکتبر سال جاری معرفی شود.
    در پی رای مثبت مردم انگلیس به طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بیشتر کشورهای اروپایی دچار شوک شده و برخی از احزاب و شخصیت های سیاسی آنها نیز خواستار همه پرسی برای خروج ازاین اتحادیه شده اند.

    برچسب ها