عصر خودرو

رشد ۱۰ درصدی تولید کنسانتره زغال

عصر بازار- بر اساس آمارهای تازه منتشر شده ایمیدرو طی دو ماهه ابتدایی سال ۹۵ دو معدن بزرگ دولتی و فعال زغال‌سنگ کشور (البرز مرکزی و طبس) در مجموع ۸۹ هزار و ۲۰۱ تن کنسانتره به تولید رسانده‌اند و ۹۸ هزار و ۱۱۹ تن کنسانتره به واحدهای فولادی کشور ارسال کرده‌اند.

رشد ۱۰ درصدی تولید کنسانتره زغال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها از آمارهای تازه منتشر شده ایمیدرو در خصوص عملکرد ماهانه شرکت‌های زغال‌سنگ در سال 1395 نشان می‌‌دهد زغال‌سنگ البرز مرکزی طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری 26 هزار و 19 تن استخراج داشته و 17 هزار و 36 تن کنسانتره ارسال کرده است. تولید کنسانتره شرکت البرز مرکزی طی این مدت به 16 هزار و 310 تن رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 15 هزار و 424 تن زغال ثبت شده است که این حاکی از افزایش 6 درصدی تولید در این معدن دارد.

    در معدن زغال‌سنگ طبس نیز طی دو ماهه ابتدایی سال جاری 248 هزار و 312 تن استخراج زغال ثبت شده و میزان ارسال کنسانتره زغال به واحدهای فولادسازی کشور 81 هزار و 83 تن اعلام شده است. تولید کنسانتره در این معدن طی این دو ماه به 72 هزار و 891 تن رسیده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته نیز 65 هزار و 854 تن میزان تولید بوده که این روند نشان دهنده رشد 11 درصدی تولید در این معدن است.

    مجموع تولید کنسانتره شرکت‌های زغال‌سنگ طی دو ماهه ابتدایی سال به 89 هزار و 201 تن رسیده در حالی که سال گذشته نیز 81 هزار و 278 تن زغال‌سنگ به تولید رسیده و این روند حاکی از افزایش 10 درصدی تولید در این معادن دارد. میزان ارسال کنسانتره در این دوماه به 98 هزار و 119 تن رسیده در حالی که سال گذشته 88 هزار و 971 تن کنسانتره از معادن به فولادسازان کشور داده شد. این روند حاکی از افزایش 10 درصدی ارسال کنسانتره دارد. با این حال در مجموع 274 هزار و 331 تن زغال از این معدن استخراج شده است.

    بررسی‌ها از عملکرد ماهانه شرکت‌های زغال‌سنگ در سال 94 و 95 نشان می‌دهد تعطیلی سه معدن بزرگ زغال‌سنگ البرز شرقی، زغال‌سنگ البرز غربی و زغال‌سنگ کرمان به سال دوم کشیده شده است. چرا که در این دو سال مشاهده می‌شود میزان تولید کنسانتره، استخراج و ارسال آنها صفر بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو