عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۶)

آسیایی ها در سوگ همه پرسی بریتانیا

عصر بازار- بازارهای آسیایی با عمیق ترین افت در ۵ سال اخیر رو به رو شدند در حالی که بریتانیا در آخرین نتایج انتخاباتی خود تا به این لحظه، خروج از اتحادیه اروپا را به باقی ماندن در این منطقه ترجیح داده است.

آسیایی ها در سوگ همه پرسی بریتانیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افزایش نگرانی ها مبنی بر ترک اتحادیه اروپا توسط بریتانیا و صدمه های آتی وارده به اقتصاد جهانی، منجر به سقوط شاخص های آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی روز جمعه شد.

    بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک کاهش 4.4 درصدی داشت در حالی که شاخص تاپیکس ژاپن بیشترین میزان افت را نسبت به سال2011 میلادی به ثبت رساند.

    شاخص آتی اس اند پی آمریکا با کاهش 5.1 درصدی معامله شد در حالی که پس از 4 دهه کشمکش بر سر عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا، مردم این کشور به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی دادند.

    آنگ کوک هنگ، مدیر موسسه مدیریت سرمایه گذاری فیلیپ کپیتال در مالزی در این خصوص اظهار داشت: ترس، واکنش بسیار طبیعی سرمایه گذاران است و به طور حتم نمی توان در این موقعیت سودی از قیمت سهام شرکت ها به دست آورد به این دلیل که آینده اروپا هنوز در ابهام است.

    وی ادامه داد: البته باید گفت تمام این واکنش ها زودگذر و سطحی است و بازار به هر حال مسیر خود را بازیابی کرده و به روند طبیعی باز می گردد.

    این در حالی است که، شاخص بورس هنگ کنگ با کاهش 4.8 درصدی معامله شد در حالی که قیمت سهام بانک اچ اس بی سی در بورس این کشور با کاهش 11 درصدی معاملات را به پایان برد.

    شاخص اصلی بورس کره جنوبی بیشترین میزان کاهش را نسبت به نوامبر 2011 تجربه کرد در حالی که شاخص اس اند پی در بورس استرالیا 3.5 درصد منفی شد.

    به نظر می رسد، بیشترین تأثیر منفی جریان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بر بازارهای آسیایی و به خصوص بازارهای ژاپن بر جای مانده است  . شاخص های اصلی در بازارهای ژاپن از اوایل سال 2016 میلادی با اعلام همه پرسی برگزیت(Brexit) در بریتانیا با کاهش 22 درصدی رو به رو شدند. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند خروج این کشور از اتحادیه اروپا بیشترین ضربه را به ین ژاپن وارد می کند و قیمت این ارز را در مقایسه با دلار افزایش خواهد داد.

    در دیگر بازارهای آسیایی نیز، شاخص NZX بورس نیوزلند با کاهش 2.3 درصدی مواجه شد در حالی که بورس تایوان با افت 2.4 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد و بورس بمبئی نیز شاهد افت 3.5 درصدی شاخص اصلی شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو