عصر خودرو

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۵)

بازار بورس و ارز جنوب شرق آسیا با پیامدهای برگزیت بیدار شد

عصر بازار- رای مردم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که بر اساس شمارش آراء همه پرسی تاریخی این کشور انجام شد، صبح روزجمعه بازار جنوب شرق و شرق آسیا از جمله مالزی، سنگاپور، نیوزیلند و استرالیا را با تکان های جدی از خواب بیدار کرد.

بازار بورس و ارز جنوب شرق آسیا با پیامدهای برگزیت بیدار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رسانه های منطقه علاوه بر توجه به نتایج این همه پرسی، پیامدهای اقتصادی آن و تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر ارزش ارز محلی و بازار بورس منطقه را مورد توجه قرار دادند.
    رادیو نیوزیلند، گفت نمودار بازار ارز و سهام در نیوزیلند پس از اینکه انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، در تابلوهای مختلف نیوزیلند سیر نزولی داشت.
    ارزش دلار نیوزیلند در برابر پوند انگلستان در اواخر روز جمعه به وقت محلی به میزان 6.8 درصد افزایش داشت، اما ارزش واخد پول محلی در برابر سایر ارزهای خارجی ارزش خود را از دست داد.
    ارزش هر دلار نیوزیلند تا ساعت 17 و 15 دقیقه جمعه به وقت محلی با کاهش 2.5 سنت آمریکا به حدود 70 سنت رسید. این ارز همچنین در مقابل دلار استرالیا 95.5، یورو 0.6385، ین 70.9 و یوآن 4.62 معامله شد.
    در بازار سهام نیوزیلند نیز 50 شاخص برتر 'ان.زد.ایکس' با کاهش 2.3 درصدی، 154 امتیاز خود را از دست داد و به شش هزار و 668 واحد رسید که این میزان در سه ماه گذشته بی سابقه است.
    ارزش هر اونس طلا نیز با افزایش شش درصدی به یک دلار و 330 سنت نیوزیلند رسید.
    با توجه به اینکه 'شفیلد' به طور غیرمنتظره ای از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرد و متخصصان نیز احتمال خروج از اتحادیه اروپا را زیاد دانستند، سقوط ارزش پوند با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.
    نتایج آرای انگلیس، استرالیا را نیز از ترکش های خود در امان نگذاشت و ضمن اینکه دلار استرالیا بخشی از ارزش خود را از دست داد، پس از اعلام نتایج بیش از 50 میلیارد دلار از ارزش سهام این کشور از بین رفت.
    دلار استرالیا با از دست دادن 3.4 درصد از ارزش خود به 73.4 سنت به ازای هر یک دلار آمریکا رسید.
    همه بخش های بازار محلی استرالیا در شرایط نامناسبی قرار گرفته اند، به جز طلا که به دلیل افزایش بها مردم همچنان با امنیت به این کالای باارزش می نگرند.
    گزارش تارنمای 'استریت تایمز' سنگاپور نیز نشان می دهد تا ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت محلی روز جمعه هر پوند انگلیس 9.2 درصد از ارزش خود را مقابل دلار سنگاپور از دست داد.
    هر یورو نیز در مقابل دلار سنگاپور 1.6 درصد از ارزش خود را دست داد و به 1.499 دلار سنگاپور رسید.
    رینگیت مالزی نیز که مقابل دلار آمریکا، دلار سنگاپور، ین ژاپن و یورو همچنان ارزش خود را از دست می دهد روز جمعه مقابل پوند انگلیس تا حدودی تقویت شد و از رقم 5.9810 به 5.9871 رسید.

    برچسب ها