عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

محدودیتی برای سطح سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد

عصر بازار: محمد خزائی در خصوص اینکه چه میزان سرمایه‌گذاری خارجی را می‌توان برای کشور پیش‌بینی کرد، اظهار داشت: اعداد زیادی در این زمینه اعلام می‌شود اما، ما به هیچ وجه به این اعداد و ارقام اعتقادی نداریم.

محدودیتی برای سطح سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نسیم، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: همچنین در کشورهای مختلف نحوه محاسبه سرمایه‌گذاری خارجی متفاوت است به گونه‌ای که برخی از کشورها، وام را نیز جز مقوله سرمایه‌گذاری خارجی قلمداد می‌کنند.

    وی تأکید کرد: از این رو آنچه مهم است این موضوع است که چه میزان از این سرمایه‌گذاری خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور و صادرات و افزایش ارزش افزوده استفاده می‌شود.

    خزائی تصریح کرد: در غیر این صورت قطعا سرمایه‌های خارجی به نفع کشور نخواهد بود.

    وی همچنین در خصوص اینکه برای جلوگیری از اشاعه تصور غلط از کشور، از سوی برخی سودجویان چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: اینکه ما بخواهیم به همه دنیا نشان دهیم سرمایه‌گذاری در ایران با آنچه که از سوی برخی سودجویان مطرح می‌شود، متفاوت بوده، کار مشکلی است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ولی ما سعی کردیم مقرراتی که در سایت سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار داده می‌شود و برنامه‌هایی که حین ورود هیأت‌های خارجی در تهران یا استان‌های دیگر برگزار می‌شود، به این هیأت‌ها با حسب شرایط و با یک برنامه‌ریزی دقیق و نه اجرای صرفا تشریفاتی، توضیح دهیم.

    وی ادامه داد: همچنین باید در کشورهای هدف و با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی هدف، کنفرانس‌هایی را برگزار کرده و موارد سرمایه‌گذاری در ایران را برای آنها توضیح دهیم.

    خزایی تصریح کرد: در قانون سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران، محدودیتی برای سطح سرمایه‌گذاری ذکر نشده است و قطعا این سرمایه‌گذاری‌‌ها در مقابل ریسک‌های غیرتجاری تضمین می‌شود.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در کنفرانسی که در وین برگزار شد، این موارد به طور کامل تشریح شد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این راستا، در آینده برنامه‌های دیگری در برخی از کشورهای اروپایی خواهیم داشت که بسیار کمک می‌کند.

    وی تأکید کرد: پتانسیل‌های قوی و توان سیاسی ایران در منطقه به صورتی است که به طور طبیعی سرمایه‌گذاران خارجی را جذب می‌کند و این زمینه را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم شبهات را رفع کنیم.

    خزایی تصریح کرد: در این میان هم باید توجه داشته باشیم که همواره دشمنان و مخالفانی وجود دارند که سعی در خدشه‌دار کردن چهره ایران دارند ولی فکر نمی‌کنم که بتوانند کار به جایی ببرند.

    برچسب ها