عصر خودرو

گفت‌وگو با رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا:

ایتالیا اولین شریک اروپایی تجارت ایران خواهد شد

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا پیش‌بینی می‌کند به‌زودی ایتالیا به روزهای اوج روابط تجاری خود با ایران بازگردد و به اولین شریک تجاری کشورمان در اروپا تبدیل شود.

ایتالیا اولین شریک اروپایی تجارت ایران خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا پیش‌بینی می‌کند به‌زودی ایتالیا به روزهای اوج روابط تجاری خود با ایران بازگردد و به اولین شریک تجاری کشورمان در اروپا تبدیل شود.

    محمد راضی، رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که برای توسعه روابط تجاری ایران و کشور ایتالیا چه پتانسیل‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: رویکرد ما برای همکاری‌های اقتصادی با ایتالیا به عنوان یک شریک تجاری با رویکرد ما برای همکاری‌های اقتصادی با سایر کشورها باید متفاوت باشد و صرفا نباید به دنبال افزایش صادرات کالا به ایتالیا باشیم بلکه باید به دنبال انتقال تکنولوژی ساخت محصولات کیفی شرکت‌های ایتالیایی به شرکت‌های ایرانی، تشکیل شرکت‌های مشترک، جذب سرمایه‌گذاران ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی، گازی، پتروشیمی، صنعتی و صنایع معدنی کشورمان و یا سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های مذکور باشیم.

    او در ادامه در پیش‌بینی آینده روابط تجاری دو کشور اظهار کرد: با توجه به روابط دیپلماتیک عالی دو کشور، سفرهای مقامات عالی‌رتبه دو کشور در راستای اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی فی مابین و آمادگی و تمایل بانک‌های ایتالیا در برقراری روابط عادی بانکی با بانک‌های جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور دوباره ایتالیا به روزهای اوج روابط تجاری خود با ایران بازگردد و به اولین شریک تجاری کشورمان در اروپا تبدیل شود.

    ایران و ایتالیا چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟
    بر اساس این گزارش، ایران در دوماهه آغاز سال 95 معادل 111 میلیون و 636 هزار دلار کالا به ایتالیا صادر کرده و معادل 140 میلیون و 547 هزار دلار کالا نیز از این کشور وارد کرده است. بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد که محصولاتی از آهن یا فولاد، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، آب‌گرمکن، پوست خام حیوانات از جنس گوسفند و بره و همچنین مصنوعات ریخته‌گری اولین کالاهای فهرست صادرات غیرنفتی ایران به این کشور اروپایی هستند. انواع ماشین آلات، خون انسان و حیوان برای مصارف پزشکی، انواع دارو، قطعات ماشین‌های ظرفشویی و همچنین مشعل‌های کوره و شیرها و وسایل همانند برای لوله، دیگ و... اقلام عمده وارداتی ایران از ایتالیا هستند.

    برچسب ها